Velký skok ke kvalitě: Test 2. generace Kia Cee´d SW

Radek Pecák Radek Pecák
7. 2. 2013 6:11
Vyhřívání volantu, parkovací asistent. I to už je součástí výbavy rodinného auta
Foto: Radek Pecák

Náhoda tomu chtěla, že jsem s testovací Kia Cee´d ve verzi kombi přijel na setkání s podnikatelem, který jezdí mimo jiné s vozem značky Bentley.

"Máte v tom vyhřívaný volant?" zněla pak moje otázka směrem k tomuto muži, když řeč přišla na auta.  "Nemám," musel přiznat. Ve voze, který vyrobili dělníci v závodě KIA Motors ve slovenské Žilině, ovšem byl. A dokonce hřál po celém obvodu, což si budou pochvalovat ti řidiči, kteří jsou zvyklí například při dálničních cestách nedržet volant v předpisové pozici tři čtvrtě na tři.

Jsem soudný a rozhodně z toho nehodlám vyvozovat, že vůz nižší střední třídy je lepší volbou než superluxusní bentley, ale tento zdánlivý detail dokladuje, jak obrovsky se zlepšila výbava a hlavně kvalita aut této korejské značky.

A to dokonce i ve srovnání s první generací, kterou již také vyráběli na území Evropské unie.

Designér Peter Schreyer kreslit auta umí, o tom už se přesvědčili mnozí a v Audi litují, že ho nechali odejít. Na rozdíl od technicky spřízněného nošovického vozu Hyundai i30 působí křivky na karosérii mnohem přirozeněji, ladněji a nenásilněji. Největší překvapení však člověka, který dosud usedal do vozů evropských značek, čeká v interiéru. Nejenže kvalita materiálů a zpracování ovládacích prvků, sedaček, palubní desky i výplní dveří v ničem nezaostává, ba dokonce mnoho konkurentů předčí.

Je to opravdu KIA?

Žádná viklající se tlačítka, žádné rozdílně velké spáry u dolního a horního či pravého a levého okraje jednotlivých dílů. Displej navigace má velmi dobré rozlišení a ovládání ničeho nepůsobí problémy.

Ještě v létě, kdy jsem testoval při cestě na evropský fotbalový šampionát různé verze vozu Kia Cee´d, tehdy ovšem ještě v karosářské verzi hatchback, jsem v interiéru takový pocit kvality neměl. Vzpomínám si na například na čalounění sedaček, které bylo zvláštně sešité z příliš mnoha dílů a poněkud se na některých místech krabatilo.

Testovací vůz byl v nejvyšší možné výbavě (exclusive, navíc s příplatkovými pakety za více než sto tisíc korun), takže se jeho cena vyšplhala poměrně výrazně přes hranici půl milionu korun. Je tedy logické, že podobný pocit téměř až "prémiovosti" nebudou mít ti, kteří zvolí cee´d v základní výbavě. Ti nebudou mít ani  další z "vychytávek", které jsem mohl zkoušet v testovacím voze. Například parkovací asistent, který si sám změří mezeru potřebnou k zaparkování podél chodníku a pak v pravou chvíli zatočí volantem, aby auto vjelo tam, kde ho řidič chce mít.

Rodiny potěší

Cee´d ve verzi SW patří v tuto chvíli k nejlepší nabídce aut pro rodiny. Kromě již zmíněného je nutno ocenit velký a velmi dobře přístupný zavazadlový prostor, který má objem 528 litrů a pod podlahou schránky určené pro drobnosti. Postrádal jsem ovšem otvor uprostřed zadních opěradel, kterým by bylo možné  prostrčit například lyže. 

Auto potěší i řidiče. Díky dobře naladěné zadní víceprvkové nápravě má jisté jízdní vlastnosti. Poslech spolujezdce či rádia zpříjemňuje kvalitní odhlučnění motoru i aerodynamického hluku. 

Za evropskou konkurencí zatím mírně pokulhává motor. Jednak se obtížně hledalo oněch 94 kW, které byly uvedeny v technickém průkazu, a spotřeba přes sedm litrů také není na dieselový turbomotor o zdvihovém objemu válců necelých 1600 cm3 žádná závratná hodnota. Na druhou stranu, na žíznivosti se určitě projevilo vyšší tempo během testovacích jízd i mrazivé počasí po celou dobu týdenního testu. 

Technická data:

  • Rozměry (d,š,v v mm): 4505, 1780, 1485
  • Objem zavazadlového prostoru: 528 l
  • Objem palivové nádrže: 53 l
  • Maximální rychlost: 193 km/hod
  • Zrychlení 0-100 km/hod 11,2 s
  • Kombinovaná sportřeba: 4,2 l/100 km
  • Maximální výkon: 94 kW
  • Maximální točivý moment: 260 Nm

 

Právě se děje

Další zprávy