Skvělý minibus: Test nového Fordu Tourneo Connect

Radek Pecák Radek Pecák
Aktualizováno 16. 11. 2013 15:00
Zároveň poslouží i jako malý stěhovací vůz.
Ford chce vůz nabízet aktivním rodinám.
Ford chce vůz nabízet aktivním rodinám. | Foto: Radek Pecák

Automobilka Ford je mnohonásobným držitelem titulu Dodávka roku. Po jednodenním seznamování se s novinkou Ford Tourneo Connect můžeme říci, že má značka s modrým oválem ve znaku velkou šanci na získání dalšího ocenění.

Tourneo Connect se bude nabízet ve dvou různých délkách. Kratší měří 442 centimetrů a odveze pět cestujících a přes jeden krychlový metr nákladu.

Větší je prodloužený přesně o čtyřicet centimetrů. Má dvě další sedadla navíc, a pokud se nevyužijí, bude mít kufr ohromující objem přes 1500 litrů.

Zadní dveře se vyklápí vzhůru.
Zadní dveře se vyklápí vzhůru. | Foto: Radek Pecák
 

Všechny sedačky, od druhé řady směrem k zádi vozu, je možné sklápět do podlahy a vytvořit tak rovnou nákladovou plochu. Dovnitř se na výšku bez problémů vejdou například jízdní kola, protože mezi touto podlahou a stropem je přes 120 centimetrů prostoru. Šířka uvnitř pak je 148 centimetrů.

Redaktor online deníku Aktuálně.cz měl možnost se s vozem podrobně seznámit při novinářských testovacích jízdách u německého Mnichova. Faktem je, že ani nadprůměrně vzrostlý dospělý nebude mít problém do vozu nastoupit a ani v něm cestovat na dlouhých trasách. Platí to jak o místě řidiče, tak i předního spolujezdce, tak i o místech ve druhé řadě. Tam je na kolena skutečně nadbytek prostoru, o místě nad hlavou netřeba hovořit.

Místa v druhé řadě je dostatek.
Místa v druhé řadě je dostatek. | Foto: Radek Pecák

Ford, zejména ve vyšších výbavových stupních, nešetřil na kvalitě použitých materiálů v interiéru, řidiče zase potěší krátká vzdálenost při přehmatávání pravé ruky z volantu na řadicí páku a zpět.

Motor roku může být i zde

Překvapila úroveň hlukové izolace. I při dálniční rychlosti kolem 130 kilometrů v hodině neproniká do kabiny více nežádoucích zvuků, než je běžné v moderních automobilech nižší střední třídy.

Variant uspořádání vnitřního prostoru je obrovské množství.
Variant uspořádání vnitřního prostoru je obrovské množství. | Foto: Radek Pecák

Ford bude do "krátkého" pětimístného Tournea Connect montovat pětici motorů. Základním je litrový benzinový tříválec Ecoboost s výkonem 100 koní, dalším zážehovým motorem je čtyřválec 1,6  (150 koní) a zájemcům o dieselové agregáty Ford nabídne tři varianty motoru 1,6 TDCi s výkony 75, 95 a 115 koní.

Z nabídky pro sedmimístný vůz pak vypadl zmíněný litrový tříválec. Téměř všechny verze motorů jsme měli možnost si na rovinatých silnicích kolem Mnichova vyzkoušet. Tam obstál i zmiňovaný Motor roku - 1,0 Ecoboost.  Při klidné jízdě s prostřední verzí turbodieselu jsme se pak dokázali dostat na skvělou úroveň spotřeby - 4,3 litru. Na vůz s pohotovostní hmotností přes půldruhé tuny a při výšce karosérie 185 centimetrů skutečně velmi zajímavý údaj.

V základní výbavě vozu jsou mimo jiné elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, boční posuvné dveře vpravo i vlevo, systém pro sledování tlaku v pneumatikách,  palubní počítač, šestice airbagů a asistent pro rozjezd do kopců.

Základní cena tohoto vozu (s motorem 1,0) činí 326 900 Kč. Kdo chce klimatizaci, rádio a třeba i vyhřívané čelní sklo a mlhovky, musí zvolit druhou výbavu.

 

Právě se děje

Další zprávy