Malý ďáblík od Suzuki stojí 370 tisíc a má 140 koní

Radek Pecák Radek Pecák
5. 4. 2012 5:46
Suzuki Swift Sport se na uzavřené trati jevil jako velmi obratné a zábavné auto
Foto: Radek Pecák

Jedním z nejpřitažlivějších nástrojů pro nadšené řidiče by se mohl stát nový Suzuki Swift Sport, který právě přichází na tuzemský trh.

Jeho schopnosti si na uzavřené trati na bývalém letišti v Milovicích mohli vyzkoušet tuzemští motorističtí novináři.

Zadní části dominují dvě výfukové koncovky a spojler nad zadním oknem
Zadní části dominují dvě výfukové koncovky a spojler nad zadním oknem | Foto: Radek Pecák

Za cenu 369 900 korun, která je jen o 135 000 vyšší než je cenovka základního modelu Suzuki Swift, zákazník získá speciálně designově i výkonnostně upravený vůz. Navíc je v ceně automatická klimatizace, tempomat,  startovací tlačítko a bezklíčový vstup, parkovací senzory, sportovní vyhřívané sedačky, sportovní pedály, xenonové světlomety, sedmnáctipalcová litá kola, sadu spojlerů, dvojitý výfuk, sedm airbagů, vypínatelné ESP a řadu dalších věcí.

Pod kapotou pracuje benzinová šestnáctistovka. Tento motor má oproti sportovním verzím malých vozů koncernu Volkswagen dvě základní výhody - je atmosféricky plněná a tedy nemůže nastat žádný turboefekt a navíc se rychlosti řadí prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Je větší, ale stále lehký

Oproti minulé generaci nový swift sport narostl o dvanáct centimetrů, ale má také delší rozvor o pět centimetrů. Kvůli masivnějším nárazníkům je také o čtyři centimetry delší než klasický "civilní" swift.

Dostat kolo do vzduchu jde díky schopnému podvozku dosti ztěžka
Dostat kolo do vzduchu jde díky schopnému podvozku dosti ztěžka | Foto: Radek Pecák

Příznivý údaj se týká hmotnosti. Sice novější swift sport "ztěžkl" oproti předchůci o 15 kilogramů, ale přesto je jeho hmotnost velice příznivých 1045 kilogramů. Tento údaj opět vynikne zejména ve srovnání například se Škodou Fabia RS, která je přibližně o dva metrické centy těžší. 

Podvozek je ve srovnání s běžným swiftem o centimetr snížen. Také se na podvozku verze Sport zvýšila tuhost předních pružin o 15 % a zadních pružin o 30 %. Náklony karoserie v zatáčkách se tak podle informací automobilky podařilo redukovat až o 15 %. Ve srovnání s předchozí generací Swiftu Sport používá novinka vpředu o něco měkčí a vzadu naopak tvrdší odpružení.

Sportovní charaker zvýrazňuje červené obšití volantu a dalších dílů interiéru
Sportovní charaker zvýrazňuje červené obšití volantu a dalších dílů interiéru | Foto: Aktuálně.cz

Půjde to i na městské dlažbě

Přesto se novinářům při testování na spíše motokárové trati na letišti zdálo, že naladění vozu je podstatně více směrem ke komfortu než u předchozí generace. Automobilka se tady snažila vyhovět těm, kteří budou auto přes týden provozovat na městské dlažbě a pouze občas si vyjedou za zábavou na okresky. 

Výkon motoru je 136 koní, což se nemusí zdát mnoho. Čtyřválec o zdvihovém objemu válců 1,6 l je vylepšenou verzí  motoru z předchozí generace Swiftu Sport.  Maximální výkon se zvýšil o 8 kW (11 koní). Točivý moment narostl ze 148 N.m na 160 N.m, což výrazně zlepšilo zátah motoru.

Motor je z minulé generace, ale vylepšený
Motor je z minulé generace, ale vylepšený | Foto: Aktuálně.cz

Příznivý je i údaj o snížení spotřeby. Ta klesla ze 7,0 na 6,4 l/100km, přičemž emise CO2 nově činí 147 g/km.

První automobil se jménem Swift byl uveden na evropské trhy v roce 1983, druhá generace následovala v roce 1989. Už tento model přinesl sportovní variantu GTi. První Swift Sport byl představený v roce 2006. V Evropě se ho prodalo na 23 000 kusů.

 

Právě se děje

Další zprávy