V Česku brzy začne jezdit další typ Ferrari

Radek Pecák Radek Pecák
22. 1. 2012 14:33
Lidé v Česku mají rovnoměrný zájem o všechny nabízené modely značky
Foto: Radek Pecák

Necelých pět milionů kroun činí základní cena Ferrari 458 Spider, jehož první exemplář je již v Česku. Brzy ho budou následovat další a podle názoru Jiřího Rozkošného, marketingového ředitele dovozce vozů Ferrari do Čech, má tohle auto na to, aby se jednou stalo nejrozšířenějším Ferrari na území České republiky.

"Zatímco kupé je postaveno tak, aby vyhovělo zájemcům o hodně sportovní jízdu, spider nabídne také možnost velmi rychlé, ale přesto o dost pohodovější jízdy," vysvětlil Rozkošný s tím, že těchto zákazníků je nyní většina. Navíc jsou to podle něho vlastně dvě auta v jednom, protože se zavřenou střechou jde o klasické kupé a po jejím složení jde o klasický kabriolet.

Ferrari rovněž předpokládá, že zákazníky zaujmou líbivé tvary zádě vozu. Tam sice zmizel průhled do motoru, ale celkově vůz vypadá, podle většiny těch, kteří auto vidí na vlastní oči, hodně sexy.

Ferrari 430 je nejrozšířenějším typem této značky v ČR
Ferrari 430 je nejrozšířenějším typem této značky v ČR | Foto: Ferrari

Střechu vyrobili Němci

Za kabinou je kryt pevné hliníkové střechy. Podle Ferrari se tento typ u sportovních aut s motorem uprostřed dosud nikdy nepoužil. Obdobně jako v případě Californie je výrobcem střechy německé Webasto. Doba potřebná pro změnu z uzavřeného vozu na otevřený je přibližně 12 sekund. Díky malému prostoru, jaký pro sebe složená střecha vyžaduje, je ve spideru dokonce i místo na zavazadla za dvojicí sedaček, což v kupé není.

Mezi sedačkami se pak vysunuje skleněné okno, které funguje i jako větrný štít při otevřené střeše.

Ferrari 458 Spider pohání stejný motor jako kupé. Hoví si před zadní nápravou a je to atmosférický vidlicový osmiválec se zdvihovým objemem válců 4499 cm3. Maximální výkon 425 kW je k dispozici při 9000 min-1, maximum točivého momentu 540 Nm může řidič využít při 6000 min-1. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1.

Spider je díky mechanismu sklápěcí střechy a úpravám v konstrukci vozu o 50 kg těžší než kupé a jeho hmotnost činí 1430 kg. Sprint na stovku proto trvá 3,5 sekundy, což je o desetinku víc než verzi kupé. Maximální rychlost je taky nižší - spider 320, kupé 325 km/hod. 

Spotřeba by podle výrobce měla činit 11,8 l/100 km.

Zájem je o všechny vyráběné typy

Letos budou prodeje jednotlivých modelů značky podle Rozkošného poměrně vyrované - tedy jak čtyřmístného FF, tak rovněž čtyřmístné Californie, tak i obou verzi F 458. Jedinou výjimkou je 599 GTB, jehož životní cyklus se chýlí ke konci.

Ferrari 599 GTB bude mít brzy nástupce
Ferrari 599 GTB bude mít brzy nástupce | Foto: Ferrari

Klasických kupé 458 je už podle údajů z Centrálního registru vozidel v Česku skoro čtyřicet, letos přibudou další desítky a k tomu řada spiderů. Během následujících dvou let by se tak tento typ mohl stát nejrozšířenějším Ferrari na našem území a překonat dosud vedoucí typ 430. Těch registr eviduje zhruba stovku.

Lidé v Česku dále vlastní přibližně padesát Californií i dvanáctiválců 599 GTB.

Ze starších typů je dosud nejrozšířenější Ferrari 360 Modena s přibližně šedesáti zaregistrovanými exempláři, ostatních typů je už vždy maximálně kolem dvacítky.

V Česku ale jezdí například i dvě exkluzivní Ferrari Enza a jedno kultovní F 40.

 

Právě se děje

Další zprávy