Nový Mercedes M se ukáže v září, ale teď jezdí po Praze

Radek Pecák Radek Pecák
17. 6. 2011 5:51
Kamufláž ovšem zakrývá část designových řešení třetí generace velkého SUV
Foto: Adam Tesarčík

Fotky nové generace své veleúspěšné třídy E již sice Mercedes-Benz odtajnil, ale naživo auto dosud vidělo jen málo lidí. Veřejnosti by se této cti mělo dostat až v září na světovém autosalonu ve Frankfurtu.

Poměrně zblízka si ho ale v těchto dnech mohou prohlédnout Pražané. Například ve středu odpoledne na pražské magistrále u Wilsonova nádraží.

"Působí hodně mohutně, " řekl Aktuálně.cz manažer Adam Tesarčík, který se tam v té době rovněž pohyboval a kamuflovaný automobil vyfotografoval na mobilní telefon.

Design je jednoznačně evolucí současného trendu automobilky
Design je jednoznačně evolucí současného trendu automobilky | Foto: Radek Pecák

Podle něho byl autě jen řidič.

To, že se Mercedesy, které ještě nebyly uvedeny na trh, po českých silnicích v poslední době pohybují dost často, má několik důvodů. Tím prvním je, že se kvůli jejich nevalnému technickému stavu dá dobře otestovat chování podvozku na ne zcela ideálním povrchu a druhým skutečnost, že Mercedes-Benz má v pražských Stodůlkách jedno ze svých vývojových center. Vozy proto vyjíždějí na testy odtud.

Nováí generace velkého SUV stuttgartské automobilky spatřuje světlo světa po šesti letech, kdy se vyráběla generace druhá. Lze předpodkládat, že více kusů nového modelu zamíří do Číny. Tato země se totiž zvolna stává pro SUV zaslíbenou. I díky tomu zatím éra velkých SUV zdaleka nekončí 

Veřejnost ho uvidí ve Frankfurtu

Premiéra se odehraje v polovině září ve Frankfurtu, ovšem již nyní automobilka zveřejnila řadu informací.

Z nich je patrné, že rozměrový downsizing se u tohoto modelu nekoná. S jedinou výjimkou, a tou je výška. Díky snížení karosérie o necelé dva centimetry a díky umění designérů nevypadá nové ML jako krabicovité SUV, ale spíše jako velké kombi. I z čelního pohledu vypadá méně mohutně, především díky nižší a širší masce a menším světlometům. 

Záď přináší zajímavé linky
Záď přináší zajímavé linky | Foto: Mercedes-Benz

Na délku teď měří nová generace o 24 milimetrů více a dosahuje tedy 4,8 metru, šířka je 1,93 m (+16mm) a výška tedy dosahuje 1,8 m. Aerodynamický odpor vzduchu má teď koeficient 0,32, což je na SUV obdivuhodné číslo.

Aerodynamika zajistí nižší spotřebu

Nižší čelní odpor auta se samozřejmě podepíše kladně na nižší spotřebě při jízdě. Ještě více to však ovlivní použité motory. Zatímco v minulé generaci to byly jen šestiválce a pak osmiválce, nyní se začíná už se čtyřválci. Další setinky a desetinky paliva uspoří pneumatiky s nižším valivým odporem, systém stop&start a úpravy převodových poměrů.

Parametry motoru v ML 250 CDI jsou při tom srovnatelné s původním šestiválcem v modelu ML 300 CDI.

Kombinovaná spotřeba by tedy měla být u tohoto typu jen šest litrů na sto kilometrů.

Větší motory ale přece jen v nabídce zůstanou. Pro začátek půjde o dva šestiválce.

Interiér nabídne luxus
Interiér nabídne luxus | Foto: Mercedes-Benz

Životy ochrání 9 airbagů

Ve třídě SUV přeci jen obvyklejší šestiválcové motorizace budou zpočátku v nabídce dvě.  ML 350 Bluetec spaluje naftu a ML 350 BlueEfficiency benzín. S ním auto dosáhne maximální rychlosti 240 km/hod.

Všechny vozy budou mít standardně pohon všech kol a adaptivní podvozek. Vzduchové pérování bude za příplatek.

Odpovídající prémiovému segmentu bude i bezpečnostní výbava. A tak každý kupec bez příplatků dostane devítku airbagů, a systém rozpoznání únavy řidiče.

Cenu hodlá Mercedes-Benz zveřejnit v polovině července, kdy také začne přijímat objednávky.  

 

Právě se děje

Další zprávy