Silný vlk VW Amarok brázdil tankodrom pod Bezdězem

Radek Pecák Radek Pecák
25. 3. 2011 4:14
Verze s dvoumístnou kabinou se na českém trhu objeví až za několi měsíců
Foto: Radek Pecák

Chcete jezdit s novým pickupem automobilky Volkswagen po běžných silnicích a jen  mít jistotu, že do své chaty na horské samotě v pohodě dojedete za každého počasí? Nebo chcete na ložnou plochu skutečně nakládat palety s cihlami, cementem, hnojivo nebo dřevo?

V prvním případě si pravděpodobně zvolíte verzi s komfortnějším odpružením, v opačném případě, můžete naložit "silného vlka", což je překlad jména Amarok z jazyka inuitů do češtiny, skoro o dva metráky těžším nákladem.

I s komfortním odpružením lze ale na korbě verze doublecab (singleCab bude k dispozici až později), odvézt kromě pěti cestujících skoro tunový náklad.

Asistent pro jízdu z kopce mají všechny

Kombinací, jaký Amarok zvolit, je ovšem ještě více. Volit lze jednak ze tří stupňů výbavy a také ze tří typů pohonů. Zákazník si může pořídit klasickou zadokolku, nebo verzi s permanentním pohonem všech kol, která ovšem nemá redukční převodovku, nebo verzi s připojitelným pohonem přední nápravy a tedy i s redukční převodovkou.

Všichni ale dostanou elektronického asistenta pro jízdu z kopce, čtyři airbagy, ESP, osvětlení nákladového prostoru, rádio a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním.

I když se Amarok v Argentině vyrábí rovněž s benzinovým turbomotorem, v ČR bude k dostání pouze se dvěma dvoulitrovými turbodiesely. První z nich má výkon 122 koní, druhý 163. K oběma je připojena šestistupňový manuální  převodovka. Osmistupňový automat bude k mání později a s ním přijde i ještě silnější diesel.

Amarok je mohutný vůz. Už jen délka 5,2 metru budí úctu. Některé nápady při konstrukci jsou zajímavé. Například kabinu i takzvaný cargo box lze v případě potřeby odmontovat a zvedout do výšky, aby byly opravy snadnější a rychlejší. Také přední část žebřinového rámu lze, pokud je po bouračce zdeformovaná, vyměnit. Přední náprava je převzata z modelu touareg, zadní je, jak je pro pickupy typické, tuhá. Umístění listových per dovoluje docílit poměrně nízké nakládací hrany 78 centimetrů.

Europaleta na šířku

Délka ložné plochy je v případě pětimístné kabiny 1,5 metru, u dvoumístné to bude 2,2 metru. Navíc lze na zadní čelo naložit dalších dvě stě kilogramů. VW se chlubí, že Amarok předčí konkurenci i tím, že na korbu lze umístit europaletu na šířku, v případě singleCabu dokonce dvě za sebe. Proti korozi je korba chráněna pozinkováním a navíc je možné objednat i nástřik či plastovou vanu.

Protože se předpokládá, že vůz bude opravdu používán v drsném terénu, má vůz poměrně velkou světlou výšku 25 centimetrů a navíc i chráněné důležité díly jako je motor, převodovka a nádrž. Komu základní ochranné prvky nestačí, může si objednat ještě další zesílení této ochrany.

Základní cena verze s pohonem dvou kol je za 516 646 Kč bez DPH.       

 

Právě se děje

Další zprávy