Pěkný trik do reklamy: Peugeot 508 je za 508 (tisíc)

Radek Pecák Radek Pecák
16. 2. 2011 0:45
Oproti původním předpokladům však Peugeot připravuje ještě větší automobil
Foto: Peugeot

Prakticky současně se v Česku začíná prodávat Peugeot 508 jak ve verzi sedan, tak i Sport Wagon. I když oficiálně podle ceníku stojí nejlevnější verze sedanu 539 900 Kč, zaváděcí cena je o více než třicet tisíc korun nižší. V reklamě určitě bude dobře znít: "Peugeot 508 za 508 000 Kč."

Představitelé českého zastoupení francouzské značky, která vloni zažila úspěšný rok, ovšem předpokládají, že prodávanější než sedan bude sport wagon, což je klasický kombík. "Myslíme si, že zákazníci budou nejčastěji volit 508 SW s motorem 2,0 HDI," informovala mluvčí českého zastoupení značky Radka Matthey.

Kombík je oproti  sedanu o 25 000 dražší.

Ve standardu i nosiče

Standardní výbava obou karosářských verzí zahrnuje ESP, šestici airbagů, systém hill holder, mlhová světla, rádio i s ovládáním na volantu, centrální zamykání, manuální klimatizaci, palubní počítač a třeba i podélné střešní nosiče.

Za příplatek nebo ve výbavě nejvyšší verzí je například i head up displej. Údaje o rychlosti vozidla a z navigačního systému se ovšem nepromítají přímo na čelní sklo, ale na průhlednou lamelu z polykarbonátu, která má s kouřové zabarvení a antireflexní úpravu.

Dalším luxusním prvkem výbavy je například čtyřzónová klimatizace.

Mezi technické libůstky, které Peugeot představil při novinářské prezentaci, patří jednoduché naprogramování výšky, ve které se zastavuje elektricky ovládané víko zavazadlového prostoru verze SW. Ne každý má totiž k dispozici dostatečně vysokou garáž a ne všechny podzemní garáže v nákupních centrech mají strop dostatečně vysoko. Řidič, který potřebuje výšku nastavit, jednoduše během otevírání rukou na okamžik víko v potřebné poloze přidrží a tuto výšku otevírání si pak auto pamatuje. Pokud je třeba někdy otevřít víko až nahoru, stačí opět rukou víko postrčit.

Spotřeba již od 4,4 litru na 100 km

Auto, které bude až do podzimu, kdy se má představit ještě větší model, vrcholem v nabídce "lví" značky, pohání pouze čtyřválce. Zájemci o benzinový motor si mohou vybrat ze dvou "šestnáctistovek"  (120 a 156 koní), nabídka dieselových agregátů je bohatší.

K dispozici je 1,6 HDI se 112 koňskými silami, dále dvoulitr HDI naladěný buď na 140 nebo 163 koní (v této verzi ale pouze s automatickou převodovkou) a vrcholem nabídky je motor 2,2 HDI s 204 koňskými silami. Ten je vyhrazen pro vrcholnou verzi GT.  S ním sedan, který je o dva kilometry rychlejší než SW, dokáže jet maximální rychlostí 234 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost má za 8,2 sekundy.

Nejúspornější je pochopitelně verze sedan s motorem 1,6 e-HDI, která by v kombinovaném provozu měla umět jezdit za 4,4 litru. 

 

Právě se děje

Další zprávy