Stěhovák se mění v krasavce. Caravan ve sports tourer

Radek Pecák Radek Pecák
15. 1. 2011 0:49
Hodnota 500 litrů udávající objem nového kombíku Opelu není ohromující
Foto: Radek Pecák

Některé automobilky segment kombi úplně opouštějí, jiné se rozhodly, že namísto honby za co největším objemem kufru nabídnou zákazníkům krásu.

Nový kombík odvozený od hatchbacku Astra, je skutečně povedený. Tedy určitě pro ty, kteří vůz chtějí používat ve smyslu jeho názvu, který už není caravan, ale sports tourer. Je určen pro sportovně založené lidi, kteří občas potřebují převézt i nějaké objemnější či delší předměty.

Přestože zdánlivě nejde v zavazadlovém prostoru moc vymýšlet, konstruktéři Opelu to dokázali. Roletka zavazadlového prostoru může být buď zcela svinutá, dále rozvinutá a zakrývající spodni prostor kufru vodorovně, případně je jí možno vysunout a zaaretovat šikmo nahoře. Díky tomu lze do kufru nakládat větší předměty (a navíc je do něj vidět) i když třeba na roletce leží odložené sako či klobouk.

Kromě toho je (pokud objem 500 litrů) či délka zavazadlového prostoru nestačí, možné stisknutím tlačítka sklopit opěradla zadních sedaček. To už ale představili i někteří konkurenti. V tom případě si pak dovnitř může lehnout i člověk, který měří nadprůměných 183 a půl centimetru. Vůbe všechny rozměry se zvětšily. Například rozchod vpředu o více než pět centimetrů a vzadu skoro o sedm. Délka se zvětšila o plných třináct centimetrů.

Má natáčecí světla a adaptivní podvozek

Kromě toho se Opel chlubí i další hodnotou. Číslo 25 udává celkový objem odkládacích prostor v interiéru. Má to být dvakrát tolik než u předcházející generace. 

Se sportovním zaměřením auta majií ladit i sportovní vlastnosti. Proto má Astra Sports Tourer stejnou zadní nápravu a nastavitelný podvozek FlexRide jako základní hatchback.

Zákazník si může dokoupit i adaptivní natáčecí světlomety.

Devět motorů na výběr 

Motorů bude na výběr devět. Jejich výkon začíná na hranici 95 koní a končí zatím na sto osmdesáti koních.

Výbava je poměrně solidní. Už v základní ceně (s benzinovým motorem 1,4) je za cenu 357 900 ve výbavě klimatizace, rádio, stabilizační systém a třeba také střešní nosič.

Lákavá je prostřední výbava enjoy. Ta sama o sobě je dražší o deset tisíc korun, ale pokud si zákazník doplatí dalších 11900 Kč získá v rámci speciální edice k 20. výročí působení značky Opel na českém trhu auto i s hliníkovými disky, palubním počítačem, automatickou klimatizaci, samočinným přepínáním světel a palubním počítačem. 

 

Právě se děje

Další zprávy