C-Max je tu hned v dvojím balení. I jako Grand

Radek Pecák Radek Pecák
19. 12. 2010 8:22
Konstruktéři vymysleli další kouzlo se sedačkou. Prostřední v druhé řadě se umí schovat do krajní
Foto: Ford

Vnější vzhled dvojice nových Fordů, které se dostávají na tuzemský trh, není překvapivý. Jak čelní část, tak i zadní se nese v duchu například Kugy či Fiesty. Nová je ale například palubní deska a pochopitelně podvozek.

Jak C-Max, tak Grand C-Max totiž stojí na podvozku, na kterém již za pár měsíců vyjede nový focus.

Grand C-Max je až po prostřední sloupek konstrukčně shodný s C-Maxem, liší se však záď a navíc má místo klasických dveří vzadu posuvné. Je pochopitelně také delší - o čtrnáct centimetrů.

Díky tomu (a díky delšímu rozvoru) sice konstruktéři získali místo pro umístění třetí řady sedadel, neboť údajně až polovina kupců velkoprostorových vozů si přeje sedm sedadel, ale za třetí řadou už nezbylo místo pro zavazadla. Objem je pak doslova zanedbatelný. Zřejmě i proto bude standardně prodáván model Grand na českém trhu jako pětimístný a dvojici sedaček do třetí řady bude možné získat za příplatek 18,5 tisíce Kč.

Třetí řada sedaček je nouzová

Interiér vpředu je hodně moderní, ale vypadá i kvalitně. V nejvyšší výbavě je uprostřed kapličky pod volantem displej, který umožňuje současné zobrazení několika údajů palubního počítače (průměrná spotřeba, průměrná rychlost, dojezd, okamžitá spotřeba).

Menší C-Max má vzadu tři samostatná sedadla (40:20:40). Standardně lze sedadla jednotlivě sklápět nebo vyjmout ven z vozidla. Za příplatek je v nabídce možnost zanoření prostředního sedadla pod vedlejší sedák a odsunutí krajních míst dozadu a blíže ke středu.

Třetí řada sedadel je spíše nouzová. Určena je jen pro převoz malých dětí.

Kromě interiéru a  podvozku v sobě nový C-Max ukrývá i některé nové motory. Například benzinový 1,6 Ti-VCT o výkonu 77 kW. Tento motor je ale k dispozici jen se základní výbavou. To neplatí pro jeho silnější variantu (92 kW), kterou má i Mondeo. Oba jsou to atmosférické motory.

Cena od 399 900 Kč

Kdo touží po ještě silnějším motoru, musí volit opět šestnáctistovku, ale s turbem. Nový 1,6 EcoBoost  je ve verzích se 110 a 134 kW. Motor má také přímé vstřikování a variabilní časování ventilů.  

Turbodiesely jsou v nabídce tyto: 1,6 TDCi (85 kW), 2,0 TDCi (103 kW) a 2,0 TDCi (120 kW).

Nový C-Max stojí od 399 900,-Kč. Prodloužený Grand C-Max je jen o 20 tisíc korun dražší.

Základní výbava Trend obsahuje 6 airbagů, ESP, klimatizaci, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka, kůží potažený volant, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, rádio s CD/MP3 a 16palcová ocelová kola. Grand C-Max má ve verzi Trend navíc zadní posuvné dveře.

Verze Titanium má navíc dvouzónovou automatickou klimatizaci, středovou konzolu s posuvnou loketní opěrkou, elektrické stahování zadních oken, startování tlačítkem, asistent pro rozjezdy do kopce, přední mlhovky, 16palcová litá kola, rádio s připojením USB/iPod a Bluetooth hands-free.

 

Právě se děje

Další zprávy