Nejmenší "emko" od BMW je tady. S výkonem 335 koní

Radek Pecák Radek Pecák
17. 12. 2010 9:23
Pomocí funkce overboost lze získat navíc dalších 50 Nm
Foto: Aktuálně.cz

Už při prvním pohledu na snímky nového kupé BMW 1M je zřejmé, že tohle auto v sobě ukrývá značný potenciál. 

I když je jasné, že vychází z dosud nabízeného modelu 135 i, má řadu odlišností.. Například nový je přední nárazník s velkými otvory pro vstup chladicího vzduchu, také mohutně rozšířené blatníky, které dovolily ve srovnání se standardním modelem zvětšit rozchod kol. Upravené jsou také boční prahy, zadní nárazník, světlomety a zadní skupinové svítilny. Jiná jsou také aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka.

Zadní kola BMW řady 1 M Coupé pohání pod přední kapotou umístěný řadový šestiválec, vybavený přeplňováním M TwinPower Turbo a disponující nejvyšším výkonem 250 kW/340 k při 5900 min-1 a točivým momentem 450 Nm mezi 1500 a 4500 min-1. Dalších 50 Nm je možné přidat při využívání funkce overboost.

Zrychlení pod 5 sekund

Motor umožňuje rozjet auto na 250 kilometrů, kde zasáhne omezovač a na stovku se dostane za 4,9 s. Kombinovaná spotřeba je 9,6 litru na sto kilometrů.

Motor má dvě malá turbodmychadla ze speciální oceli, která dlouhodobě odolává teplotám přes 1000 stupňů Celsia. Díky tomu není potřeba turbodmychadla dodatečně chladit.

Řidič si může vybrat ze dvou charakteristik nového motoru. Sportovní režim s rychlejšími reakcemi a dravějším projevem je k dispozici po aktivaci tlačítkem M umístěným na koženém multifunkčním volantu.

Rychlosti si řidič volí sám pomocí šestistupňové manuální převodovky s krátkými převody. 

Hmotnost se bohužel zvýšila

Podvozek je samozřejmě také jiný než má 135. Zavěšení kol je nyní takřka kompletně vyrobené z hliníku a vyznačuje se novou kinematikou. Přední  bzrdové kotouče mají průměr 360 mm.

Přestože se inženýři snažili, nakonec se nepodařilo snížit hmotnost pod úroveň standardního modelu. Váží dokonce o 40 kilogramů více (tedy 1570 kg včetně řidiče).

BMW řady 1 M Coupé je vybaveno specificky naladěným stabilizačním systémem DSC.  Řidič má kromě standardního režimu, laděnému přímo s ohledem na použití v modelu M, také druhý mód - M Dynamic Mode (MDM), který posunuje zásahy systému DSC dále. Navíc je možné stabilizační systém DSC zcela vypnout.

Kromě designových i mechanických změn je vůz BMW 1M jiný i uvnitř. Kromě kůží čalouněných sportovních sedadel jsou připravené rovněž různé detaily čalouněné alcantarou. Interiér sjednocují kontrastní oranžové švy, které ladí se speciální oranžovou barvou karoserie. Kromě ní se BMW 1 M Coupé nabízí také ve standardní bílé a v černém metalickém laku.

Cena pro ČR zatím stanovena nebyla. V Německu, kde prodej začne na jaře, by měla být 50 500 Eur.

 

Právě se děje

Další zprávy