Nový Nissan GTR je ještě ďábelštější. Má navíc 33kW

Radek Pecák Radek Pecák
12. 12. 2010 0:58
Křidélka na předním nárazníku a zadní difuzor zvýšily přítlak o deset procent
Foto: Nissan

Už v prvních týdnech nového roku by i do Česka měla dorazit nová verze Nissanu GTR. Je označená letopočtem 2011 a hlavní změnou je posílený motor. Šestiválec 3,8 litru má nadále dvě turba, ale výkon se zvýšil z 357 na 390 kW. Točivý moment již překročil hodnotu 600 NM, konkrétně je to 612 mezi 3200 a 6000 otáčkami.

Protože je silnější motor, musely být posíleny i brzdy. Kotouče jsou nyní větší. Úpravou prošel také pohon všech kol. Řidič už nemá k dispozici režim Snow. Ten nahradil SAVE mode. Elektronika při jeho navolení více dbá na bezpečnost a převodovka se snaží řadit tak, aby byla jízda co nejúspornější.

Misto Launch Control, po jehož využítí se muselo na kontrolu do servisu, může nyní řidič využít R-mode. Ten umožní maximální možnou akceleraci, avšak čidla stále sledují teplotu náplní a pokud teplota oleje v převodovce překročí stanovenou mez, rozjezd s plným výkonem z bezpečnostních důvodů už řidiči nedopřeje.

Přítlak na nápravách je větší o desetinu

Pokud vůz jede rychlostí do deseti kilometrů v hodině, odpojí se pohon předních kol. Díky tomu bude například při parkování GTR lépe ovladatelný.

Modernizované GT-R má dále karbonovo-hliníkovou rozpěru mezi předními koly, která zvyšuje tuhost karoserie, upravenou geometrii obou náprav a nové nastavení předních tlumičů, pružin a stabilizátoru.

Zvenčí si člověk na autě povšimne změněné přídě a zádi. Přední nárazník obsahuje diodová světla, ale istylizovaná křídélka v rozích. Ta společně s upraveným tvarem nasávacího otvoru generují o 10 % větší přítlak na přední nápravu.

Stejně se zvětšil také přítlak na zadní nápravě.  Pomohl nový širší a delší difuzor, který zároveň zlepšuje odvod tepla od tlumiče výfuku, odsává vzduch ze zadních podběhů a pod autem zlepšuje proudění vzduchu, který chladí převodovku.

Cena je necelých 2,5 milionu

GT-R se i nadále bude nabízet ve dvou provedeních: Premium a Black Edition. Premium má  bohatou komfortní a luxusní výbavu s xenonovými světlomety, audiosystémem Bose, navigací s HDD, telemetrií, Bluetooth hands-free, tempomatem, dvouzónovou klimatizací, koženým čalouněním a elektricky nastavitelnými předními sedadly. Tato verze stojí 2 411 550 Kč.

Black Edition bude k mání za příplatek 50 tisíc korun. Posádka se bude moci uvelebit v sedadlech Recaro.

Navíc Nissan připravuje uvedení dvou dalších verzí: výkonnostně orientované Club Track, a luxusně zaměřené edice Egoist. U ní si zákazník bude moci vybrat řadu možností barevného provedení interiéru.  

 

Právě se děje

Další zprávy