Megakupé od Audi. To je A7 sportback

Radek Pecák Radek Pecák
15. 11. 2010 5:49
Tempomat si hlídá odstup od vozidel vpředu jak při popojíždění v koloně, tak i při maximální rychlosti 250 km/hod
Foto: Aktuálně.cz

Designem, ale také obsáhlou paletou asistenčních a bezpečnostních prvků hodlá zaujmout své zákazníky nové Audi A7. To právě přišlo na tuzemský trh.

Toto bez pár milimetrů pětidveřové čtyřdveřové a čtyřmístné kupé může jet po dálnici prakticky bez lidského zásahu. Základem asistenčních systému je totiž nový adaptivní tempomat ACC s funkcíStop & Go, který využívá čtyři radarové senzory, řideokameru a ultrazvukové senzory. 

Adaptivní tempomat je možné používat jak pro plížení v zácpě až do rychlosti 250 km/h. Dokonce si může řidič zvolit, zda se má zapnutý adaptivní tempomat ACC poté, co se silnice před vozem uvolní, chovat „dynamicky" (a tedy pořádně prudce zrychlit) nebo standardně, případně komfortně.

Kamera v A7 umí také číst značky, infrakamera zase na čenobílém obrazu krajiny dokáže zvýraznit chodce.

Samo se vrátí do jízdního pruhu 

Přednárazový systém pre senze podniká opatření v případě reálného nebezpečí nehody. Ve své nejlepší variantě dokáže ve spolupráci s adaptivním tempomatem sám brzdit a buď zastavit nebo omezit následky.

Pokud řidič v kritické situaci nebrzdí s dostatečnou intenzitou, systém automaticky zvýší brzdný tlak. Navíc preventivně přitáhne bezpečnostní pásy. Pokud ridič stále nereaguje, zvýší Audi pre sense front v dalším kroku brzdnou sílu  a následuje ve fázi neodvratitelné nehody maximální brzdění. To dokáže snížit nárazovou rychlost až o 40 km/h. Auto dokáže rozpoznat i hrozbu nárazu zezadu. Nejprve rozsvítí varovné blikače a popřípadě aktivuje prventivní ochranná opatření jako předpínače pasů a podobně.

A7 se také samo řídí. Elektromechanický posilovač řízení spolupracuje se systémem active lane assist. Tomu dává potřebné informace kamera, která sleduje vymezení jízdních pruhů. Jakmile vůz začne nechtěně opouštět svuj jízdní pruh, upraví systém smer jízdy automatickým zásahem do řízení. Udělá to ale citlivě, aby neohrozil auta či jiné objekty vedlejším jízdním pruhu.

Mluví česky

Pro českého zákazníka je zajímavá informace, že A7 bude prvním modelem Audi, jehož systém MMI bude ve všech funkcích zvládat češtinu. Dokonce i hlasové povely budeme moci zadávat v mateřštině.  

A7 se bude nabízet se čtyřmi motory. Dva spalují benzin, dva naftu. Všechno jsou to šestviválce. Nejvýkonnějším z nich je 300koňový benzinový motor o objemu 3 litry. Právě tůz s tímto motorem jsme mohli krátce vyzkoušet na silnicích na Benešovsku.

Přes značnou délku je auto překvapivě dobře ovladatelné. Automatická převodovka (která dostává informace rovněž od navigačního systému)  řadí i bez lidského zásahu prakticky vždy správně. Lehká nedotáčivost se začne projevovat až v poměrně značných rychlostech. I ve sportovním nastavení podvozku (které jsme při testovací jízdě zvolili) dokáže auto velmi dobře vyrovnávat nerovnosti na okresních silnicích včetně hlubokých výtluků. 

Jízdní stabilitě napomáhá i pohon všech kol quatro

Cena modelu začíná na částce 1 363 000 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy