Nový Nissan Micra má na střeše bumerang

Radek Pecák Radek Pecák
7. 11. 2010 5:24
Čtvrtá generace se zvětšila, ale současně odlehčila
Foto: Nissan

Nissanů Micra se jen v Evropě od roku 1993, kdy přišla na trh první generace, prodaly 3 miliony kusů. Je to tedy úspěšný model.

Právě nyní se dostává na trh čtvrtá generace tohoto městského vozu, jehož design se vždy líbil především ženám.

Jako obvykle i tentokrát nástupce poněkud narostl. Například do délky o šest centimetrů, do šířky o půl centimetru a rozvor je větší o dva centimetry. Jen výška se snížila, a to o jeden centimetr.

Bumerangy snižují hmotnost i hluk

Podstatná je ale informace, že se snížila hmotnost. Ve srovnatelných verzích o 35 kilogramů. Lehčí jsou sedačky, výfuk (o 3,2 kilogramu) a také střecha.

To díky zajímavému řešení. V přední části je možné vidět bumerangově tvarované drážky. Ty jednak přispívají ke snížení rezonancí v kabině, zejména ve vyšších rychlostech, a zároveň snižují celkovou hmotnost o téměř 2 kg. Navíc tvar střechy byl upraven kvůli snížení aerodynamického odporu.

Zvětšení rozměrů přineslo pochopitelně více místa pro cestující i jejich zavazadla. Objem 265 litrů je velmi podobný číslu, jakým disponovala první generace Škody Fabia.

Z technických údajů je zajímavý například ten o poloměru otáčení. Vozidlo by mělo zvládnout otočení do protisměru na prostoru širokém devět metrů, což je údajně nejlepší hodnota mezi konkurenčními auty.

Umí změřit místo na parkování

Auto se bude prodávat se třemi úrovněmi výbavy. Už v základní verzi je šestice airbagů, stabilizační systém ESP, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a posilovač řízení. Takovéto auto se základním motorem - benzinovou 1,2 s výkonem 80 koní, díky němuž vůz dosáhne maximální rychlosti 170 km/hod a spotřebuje na sto kilomerů jízdy 5 litrů benzinu, stojí 209 900 Kč.

Připlatit je možné si za silnější motor, kterým bude od jara dodávaný benzinový turbomotor 1,2 (diesel k mání nebude) nebo za vyšší výbavy , případně třeba za systém, který měří velikost parkovacího místa. Pozoruhodné je, že ho lze nastavit podle řidičské zručnosti. V první úrovni nabídne možnost k parkování jen tam, kde je v řadě zaparkovaných aut skutečně pořádná díra, druhá je pro průměrného řidiče a třetí už pro mistra (nebo spíše mistryni) parkování.

S vozem jsme měli možnost se krátce svézt. Měl navíc také samočinnou převodovku CVT, která řadila ve většině jízdních situací až příliš pozdě a proto do interiéru pronikal citelný hluk od motoru. Podvozek je ale naladěn pro české silnice velmi dobře. 

 

Právě se děje

Další zprávy