Nový swift vypadá stejně jako starý, ale jezdí jinak

Radek Pecák Radek Pecák
14. 10. 2010 9:38
Pod kapotou pracuje zcela nový motor 1,2. Třináctistovku nahradí bohatě
Foto: Radek Pecák

Minulé generace vozu Suzuki Swift se prodalo po celém světě přes 1,8 millionu kusů. Jednoznačně to byl pro tuto japonskou automobilku  úspěch. A tak si zřejmě její šéfové řekli  - když se líbí, tak proč ho měnit.

Přestože nyní na český trh přichází zcela nová generace, postavená na jiné platformě a s novými motory, auto vypadá na první pohled prakticky stejně jako jeho předchůdce.

Stále je to malé městské auto - i když Suzuki nabízí svým zákazníkům ještě další dva menší modely - Alto a Splash. Nová generace, jak bývá zvykem, opět oproti minulé rozměrově narostla, ale stále ještě novému swiftu chybí do čtyř metrů plných patnáct centimetrů.

Více místa vzadu, v kufru stále málo

Devět centimetrů, které tvůrci vozu přidali, je znát v prostoru na zadních sedadlech. V kufru nikoli. Ten opravdu českkého chalupáře neuspokojí. V Suzuki na to mají jednoduchý argument. "Kolikrát za rok potřebujete skutečně odvézt čtyři lidi a ledničku?," ptají se. A dodávají: "Pokud pojedete na hory, můžete dát lyže a další věci na střechu do boxu...

Boubelatá karosérie nového swiftu vypadá, když už ne vyloženě hezky, tak alespoň zajímavě. Oproti minulé generaci se také zatraktivnila palubní deska. Minimálně ve výbavě GLX, se kterou jsme se mohli při představení vozu novinářům krátce projet v okolí středočeských Průhonic.

Mimochodem, řídili jsme přesně ten vůz, který dostane do užívání česká miss Veronika Machová, jakmile se vrátí ze soutěže Miss World. Oproti sériovému vozu měla na autě ještě  příplatkové disky kol a spojlery v celkové hodnotě 50 000 Kč.

Hned po nastartování je znát, že nový swift je podstatně tišší (pro posádku uvnitř) než minulá generace. Přestože vůz je nyní lehčí než dosud vyráběný o 30 kilogramů (přes zmíněné větší rozměry), utlumit zvuk motoru se podařilo docela dobře. Aerodynamický hluk jsme zatím otestovat nemohli, protože jsme se pohybovali jen na běžných okresních silnicích nevelkými rychlostmi.

Spotřeba výrazně klesla

Potěšila stabilita vozu na silnici, což je samozřejmě zásluha mimo jiné oproti minulé generaci zvětšenému rozvoru (+5 cm) a také rozchodu kol (vpředu o dva a vzadu o 1,5 cm)

Spotřebu jsme netestovali, ale zájemci o nový swift by měli být spokojeni. Základní motor 1,2 má díky variabilnímu časování ventilů oproti dosavadní třináctistovce o 1 kW větší výkon (69 kW) a hlavně spotřeba klesla o 0,8 litru na rovných pět na sto.

Cenovka nového swiftu začíná o dvacet tisíc korun výše než u starého. Bude tedy v nejprodávanější výbavě GL/AC stát 289 900 Kč. Za tyto peníze ovšem zákazník dostane prakticky kompletně vybavené auto - rádio  s CD a MP3 přehrávačem, USB port, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, klimatizace a hlavně 7 airbagů a ESP.

Suzuki potvrdilo, že i nový swift se bude za nějaký čas nabízet ve verzích 4x4 a Sport.    

 

Právě se děje

Další zprávy