VW Polo GTI: Levnější a rychlejší než Škoda Fabia RS

Radek Pecák Radek Pecák
15. 6. 2010 0:00
Za cenu 491 700 Kč ale zákazník dostane jen třídveřovou karosérii
Foto: Radek Pecák

V prodejních statistikách nakonec to sice minimálně v tuzemsku určitě u zákazníků vyhraje domácí malý rychlík Fabia RS, při srovnání ceny i řady technických údajů však vyhrává její koncernový sourozenec VW Polo GTI.  I třetí do party - Seat Ibiza Cupra svými výkony za navztekaným polem zaostává.

Pozoruhodná je hlavně maximální rychlost a také zrychlení nové generace pola GTI. Polo se rozjede až na 229 km/hod, druhá za ním je fabia v provedení combi (226), třetí cupry (225 a čtvrtá) "krátká" fabia (224). Zejména v parametru zrychlení z nuly na stovku však polo své soupeře doslova zadupává do země. Jako jediné se dostalo pod 7 sekud. Přesný čas činí podle údajů továrny 6,9 sekundy.

Seat je na tom hůře o tři desetiny sekundy, škodovka o čtyři.

Spotřeba je pod šest!

A ještě jeden parametr je u pola velmi zajímavý. Spotřeba (u vozu, který má 180 koní!) je totiž 5,9 litru na sto kilometrů. Samozřejmě, že jde o údaj z laboratorního měření a v reálném provozu, zejména pokud v řidičovi takzvaně bouchou saze, bude spotřeba i více než dvojnásobná oproti tomuto údaji, ale i tak jde o velmi zajímavé číslo.

V tomto parametru je nejhorší seat (naměřili mu 6,4 litrů), zatímco Škodovka je uprostřed. jak hatchback, tak kombík, by měly shodně jezdit za 6,2 litru na sto kilometrů.

Důvod, proč je polo tak rychlé a úsporné, spočívá samozřejmě v nižší hmotnosti, a také v nižší stavbě karosérie, která má lepší aerodynamické vlastnosti.

Za pět dveří se připlácí

S cenou už to v souboji Škodovky a Volkswagenu není tak jednoznačné. Základní cenu má sice z trojice polo nejnižší (za vyrovnanou dvojicí fabia a polo následuje seat až s velkým odstupem), však pozor! Za 491 700 Kč dostane kupec pouze třídveřovou karosérii. To fabia (za  499900 Kč) je samozřejmě pětidveřová. Pokud si chce zákazník koupit pětidveřové polo GTI, musí dát navíc 16 500 Kč.

Výbava obou vozů pak je srovnatelná. Oba mají automatickou sedmistupňovou převodovku DSG, oba disponují sportovním podvozkem, sportovními sedačkami, výkon motorů je naprosto shodný, stejně jako točivý moment. V základní výbavě obou aut je klimatizace, ESP s funkcí XDS, čtyři airbagy, sportovní spojler, světla pro denní svícení z LED diod a tak dále. Polo má ovšem navíc rádio. 

 

Právě se děje

Další zprávy