BMW je teď prý velmi hrdé: Má nový elektromobil i3

Radek Pecák Radek Pecák
31. 7. 2013 6:25
Hybridní verze bude mít celkový dojezd 300 kilometrů
Vzhled vozu odpovídá původně představenému konceptu
Vzhled vozu odpovídá původně představenému konceptu | Foto: BMW

BMW konečně odtajnilo celou podobiznu svého prvního zástupce v nově vytvářené rodině "i". Současně na třech místech - v Londýně, Pekingu a v New Yorku odhalilo malý elektromobil, který prý v dějinách značky s modrobílou vrtulí znamená začátek nové éry. A na to je prý vedení mnichovské automobilky patřičně hrdé.

Protože je BMW výrobcem luxusních vozů, ani jeho elektromobil nebude levnou záležitostí. V Česku, kde se začne prodávat v listopadu, bude stát devět set tisíc korun. Pokud si zájemce zvolí hybrid, kterému dojezd prodlužuje spalovací motor vyrábějící elektřinu, zaplatí jeho nový majitel přes milion korun. Cena je tak ještě o něco vyšší, než za kolik se dá pořídit vůz klasické koncepce - BMW 3.

Při pohledu zezadu vůz připomíná malé MPV
Při pohledu zezadu vůz připomíná malé MPV | Foto: Radek Pecák

BMW i3 je vůz s rozměry malého městského vozu, což je například Škoda Fabia ve verzi hatchback. Na délku měří bez jediného milimetru čtyři metry, na výšku má 1578 milimetrů a na šířku 1777 milimetrů. Rozvor je 2570 milimetrů.

Dovnitř se vejdou čtyři lidé.

Jak je pro BMW typické, poháněna jsou zadní kola, o což se stará vzadu umístěný elektromotor s výkonem 170 koní. Maximální točivý moment je 250 Nm. Zrychlení na stokilometrovou rychlost nastane za 7,2 sekundy a maximální rychlost vozu činí 150 kilometrů v hodině.

Toto řešení dveří usnadní nástup dozadu
Toto řešení dveří usnadní nástup dozadu | Foto: BMW

Běžný dojezd cca 150 kilometrů

Lithium iontový akumulátor v sobě skrývá až 22 kWh elektřiny. Paket baterií má dohromady hmotnost 230 kilogramů. Ukryté jsou v podlaze. V kolonce dojezd BMW udává hodnotu 130-160 kilometrů, při citlivém zacházení s plynovým pedálem se prý dá překonat i celá trasa mezi Prahou a Brnem, tedy zhruba dvě stě kilometrů.

Při využití rychlonabíječky lze vůz nabít na osmdesát procent kapacity za půl hodiny, pokud bude vůz připojen ke klasické domácí 230voltové zásuvce, nabije se prázdná baterie na plnou kapacitu za zhruba osm hodin.

Interiér v sobě ukrývá i prvky z klasických současných BMW
Interiér v sobě ukrývá i prvky z klasických současných BMW | Foto: BMW

Lze předpokládat, že řada zájemců o tento vůz si připlatí za možnost prodlouženého dojezdu. V takovém případě se do útrob vozu přidá ještě dvouválcový zážehový motor 650 cm3, který má výkon 34 koní. Z benzinu z devítilitrové nádrže vyrobí elektřinu, která postačí k prodloužení dojezdu o dalších cca 140 kilometrů.

Motor je umístěný vzadu
Motor je umístěný vzadu | Foto: BMW

 

Právě se děje

Další zprávy