Tak vypadá krize. Autosalonu v Brně stačí jediná hala

Radek Pecák Radek Pecák
5. 4. 2013 21:00
Mnohé automobilky nakonec avizovanou účast v Brně odvolaly
Foto: Radek Pecák

Pouze jediná hala rozsáhlého areálu výstaviště letos stačí na hlavní část brněnského Autosalonu.

Lidé si zde mohou prohlédnout automobily třinácti značek, přitom předběžně se počítalo se zhruba třicítkou. Oficiální zástupci značek pro Českou republiku jsou tu letos přítomni jen tři - vedle tuzemské Škody také Hyundai a Ford.

"Účast je bohužel odrazem současné situace na automobilovém trhu v České republice," říká generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš. Automobily se letos prodávají nejhůře za mnoho posledních let.

Přesto stojí za to brněnský autosalon navštívit. Například Škoda zde v národní premiéře představuje octavii combi, Hyundai modernizované SUV iX 35 vyráběné na severu Moravy v Nošovicích a třeba ještě velké SUV Grand Santa Fe. Ford pak přivezl rychlou variantu ST malého městského vozu Fiesta. Premiéru na výstavě si odbývá i kabriolet Jaguar F-Type.

K vidění jsou zde i různé automobilové doplňky, svoji expozici má například i Policie ČR. V sousedním pavilonu se koná výstava závodních automobilů, kde se budou pořádat i autogramiády jezdců a dalších osobností. 

Řadu vozů si lidé mohou na vlastní kůži otestovat i při řízení.

Autosalon bude otevřen celý víkend a také v pondělí. Cena vstupného pro dospělého návštěvníka je 160 korun, děti do 15 let platí polovinu. K dispozici je i rodinné vstupné za 250 korun.

Brněnský Autosalon patří k nejnavštěvovanějším akcím na brněnském veletrhu. Před dvěma lety, kdy se naposledy konal v červnovém termínu, jej navštívilo 96 000 lidí. Letos organizátoři očekávají mírný pokles na 90 000.

Od letoška by se měl veletrh pořádat každoročně a vždy v dubnu.

Fotogalerie: Podívejte se na zajímavé exponáty

 

Právě se děje

Další zprávy