Škoda je příliš drahá, VW založí novou levnou značku

ČTK Radek Pecák ČTK, Radek Pecák
29. 10. 2012 9:07
Nová značka koncernu VW dodá první auta na trh asi za tři roky
Šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna nyní zajímá i Dacia.
Šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna nyní zajímá i Dacia. | Foto: Aktuálně.cz

Původně měla roli levné značky pro širokou veřejnost hrát v koncernu Volkswagen mladoboleslavská Škodovka. Vývoj však ukázal, že i korejské značky Kia a Hyundai se pozvolna posunuly do sféry výrobce aut určených pro střední třídu, stejně jako právě Škoda.

Volkswagen tedy nyní hledá cestu, jak se postavit stoupajícím prodejům francouzsko-rumunské Dacie a v budoucnosti třeba i čínským automobilům.

Jako jediná možnost mu v současnosti vychází založení (nebo obnovení) nové značky, která by nabízela prostorné, avšak přitom výrobně levné automobily  v cenách do dvou set tisíc korun.

V rozhovoru pro německý list Automobilwoche uvedl šéf výzkumu a vývoje VW Ulrich Hackenberg, že nový vůz by měl stát 5500 až 8000 eur (137 000 až 199 000 Kč). Hlavním cílovým trhem nového modelu je Čína.

Auto pro Asii, ale i pro Evropu

"Velký potenciál ale vidíme také v Indii, Jižní Americe a Rusku," uvedl šéf projektu Hans Demant. "Také v samotné Evropě bychom mohli podobné auto potřebovat rychleji, než by se nám líbilo," dodal. Poukázal tak na pokles poptávky po automobilech v Řecku, Španělsku či Portugalsku.

Německý časopis Auto Bild tento měsíc uvedl, že Volkswagen chce uvést na trh novou značku pro levné modely v polovině roku 2015. Hackenberg nyní uvedl, že se tak nestane dříve než v roce 2016.  

Podle odhadu odborníků dokáže Volkswagen stlačit výrobní náklady na takový vůz pod tři tisíce euro na kus. Je to tím, že vůz sestaví stavebnicovým způsobem z dílů podvozku a motoru, které již byly vyvinuty a použity pro jiné typy aut, a tudíž jsou již dávno zaplaceny. Tvary karosérie mají být jednoduché, aby bylo možno plechové díly tvarovat rychleji a levněji.

Ve výbavě se navíc neocitne žádná drahá elektronika.

Volkswagen, jehož součástí je rovněž Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. V loňském roce prodal rekordních 8,3 milionu vozů.

 

Právě se děje

Další zprávy