Škoda již oznámila přesná technická data o svém prvním modelu, který umí kromě benzinu jezdit i na stlačený zemní plyn CNG.
Půjde o "nejzelenější" Škodu i díky sériově montovanému paketu Green tec. Ten se skládá ze systému start&stop, rekuperace brzdné energie a rovněž pneumatik se sníženým valivým odporrem.
Proto budou emise CO2 na jeden kilometr jízdy jen 79 gramů.
Zákazníky, kteří si automobil v ceně od 254 900 korun koupí, však zaujme především spotřeba a s tím spojené náklady na jeden kilometr jízdy. Jelikož je spotřeba vozu 4,4 metru krychlového zemního plynu (2,9 kilogramu), měly by náklady na kilometr jízdy vycházet na zhruba 70-80 haléřů. Jeden kilogram CNG se nyní prodává za přibližně 24 korun.
Dojezd na plyn ze dvou nádrží (jedna je umístěna místo rezervního kola a druhá se nachází vedle zmenšené palivové) vystačí na zhruba 400 kilometrů. Do nádrží se totiž vejde 12 kilogramů CNG. Dojezd pak o dalších 220 kilometrů navyšuje desetilitrová benzinová nádrž.
Výkon je dostačující
Výkon motoru ve Škodě Citigo GreenTec je 50 kW (68 koní), je tedy uprostřed mezi dosud prodávanými dvěma verzemi tříválcového benzinového motoru 1,0 MPI.
Po Škodě Citigo by se měla ve verzi CNG představit i budoucí generace octavií.
Běžná verze Škody Citigo nejprve ve verzi se třemi dveřmi se začala prodávat před necelým rokem. V ní se představil i systém City Safe Drive se samočinnou funkcí nouzového brzdění v rychlostech do třiceti kilometrů v hodině.
Škoda Citigo se jako první Škoda vyrábí pouze mimo území České republiky, v bratislavském závodě Volkswagenu na stejné lince jako koncernoví sourozenci Volkswagen Up! a Seat Mii.
Kromě verze na CNG Škoda začne zákazníkům od 5. listopadu nabízet ve voze citigo novou generaci volantů a řadicích pák. Ve výbavových stupních Ambition a Elegance bude nově k dispozici praktický háček na zavěšení tašky integrovaný do mechanismu otevírání odkládací schránky před spolujezdcem a držák fotografií na středovém panelu.