Škodovky zrychlí. V Boleslavi připravují nový motor

Radek Pecák Radek Pecák
24. 9. 2012 12:54
Škoda Auto zatím vyráběla jen motory 1,2 a 1,4, nyní přijde 1,6
Škodovácká motorárna nyní.
Škodovácká motorárna nyní. | Foto: Radek Pecák

Mladá Boleslav - Škoda Auto v Mladé Boleslavi bude za několik let vyrábět pro své modely i jiné vozy značek koncernu Volkswagen rovněž motory se zdvihovým objemem válců 1,6 litru.

Informaci o tom, že se tak stane, přinesl týdeník Škodovácký odborář, podle něhož mladoboleslavská Škoda tuto zakázku vyhrála v soutěži s dalšími výrobními závody Volkswagenu.

Týdeník nezmiňuje, zda se bude jednat o dieselové či benzinové agregáty. Ale v kontextu s dalšími známými informacemi je zřejmé, že půjde o motory spalující benzin.

Škoda se totiž i nadále v budoucnosti bude držet své dosavadní strategie vyrábět cenově dostupné automobily. A vzhledem k tomu, že blížící se ekologická exhalační norma Euro6 opět významně zdraží dieselové agregáty, je prakticky jisté, že výrobu vznětových motorů Škoda i nadále přenechá jiným motorárnám VW.

Největší za desítky let

Podle vyjádření Eckharda Scholze, dnes již bývalého technického ředitele Škodovky, by se měly dieselové motory montovat jen do dražších vozů vozících na kapotě logo s okřídleným šípem. Tedy zejména octaviií, superbů a momentálně vyráběných i chystaných vozů typu SUV.

Motor 1,6 bude největším za poslední desítky let v historii motoráren mladoboleslavské Škody. Dosud se zde totiž produkovaly motory s objemem od jednoho litru do čtrnácti set krychlových centimetrů. Všechny větší agregáty, používané například v octaviích a superbech, byly dovážené zejména z německých výrobních závodů.  

Informace o přidělení výroby motorů 1,6 je zajímavá i v dalším kontextu. Většina ostatních konkurenčních značek totiž zavádí v rámci takzvaného downsizingu motory s menším objemem a menším počtem válců než čtyři.

Čeká se obtížný rok

Týdeník Škodovácký odborář ve svém aktuálním čísle také přinesl materiál o setkání s členem představenstva Škoda Auto zodpovědným za ekonomiku Winfriedem Krausem.

Podle něho bude i příští rok pro Škodovku velmi složitý. Přesto chce firma nadále rozšiřovat stávající modelovou řadu. „Na to ale potřebujeme nutné prostředky, a na tom velice tvrdě pracujeme," řekl Krause. 

 

Právě se děje

Další zprávy