Škoda doprodává Octavii Tour. Je za čtvrt milionu

Radek Pecák Radek Pecák
16. 4. 2012 12:30
Výroba klasické octavie v současné generaci bude pokračovat ještě minimálně půl roku
Foto: Radek Pecák

Mladá Boleslav - Za cenu 249 900 korun si budou moci zájemci koupit druhou generaci Škody Octavie ve verzi Tour. Akce potrvá do vyprodání skladových zásob.

Výroba tohoto vozu skončí v červnu, kdy ji na pozici levné velké škodovky nahradí zcela nový automobil odvozený od konceptu Mission L s pravděpodobným jménem Rapid.

Octavie Tour druhé generace se v Česku prodalo zatím 5500 kusů. "Jméno Octavia Tour se během uplynulých osm let stalo pojmem," říká Petr Pečenka, vedoucí regionu Česká republika automobilky ŠKODA. "Zejména druhá generace posunula Tour o úroveň výš.

Škoda nabídne za zmíněnou cenu necelého čtvrt milionu korun automobil ve verzi Trumf s benzinovým motorem 1,4 a výkonem 59 kW. Ve výbavě jsou dále dva airbagy, vyhřívaná zrcátka, centrální zamykání a rádio. 

První Tour sjel z linky před osmi lety

Akční ceník zahrnuje také praktickou verzi Combi a výkonnější motor 1,6 MPI. S paketem Trumf Plus za 15 000 Kč pak vůz dostává navíc klimatizaci, elektrické ovládání oken vpředu, palubní počítač, tónovaná skla, další 4 reproduktory navíc a 15" kola z lehké slitiny.

První Tour se v nabídce automobilky Škoda objevil v roce 2004. Přídomek Tour získala octavia první generace v okamžiku, kdy byla zahájena souběžná výroba s druhou generací modelu Octavia.

Díky modelu Tour měla mladoboleslavská automobilka v nabídce "velké auto za malé peníze". Štafetu převzala v listopadu 2010 nová Octavia Tour, vycházející z druhé generace modelu Octavia před faceliftem, avšak s identickým interiérem nabízí současná nová octavia. Nabídla nejen prostornější a kvalitnější interiér, ale také celkově robustnější konstrukci a modernější prvky výbav.

Od roku 1996 bylo v závodech Škoda-Auto vyrobeno téměř 4 miliony vozů Octavia první a druhé generace, z toho 32 tisíc neslo jméno Octavia Tour.

Výroba klasické Škody Octavie bez přídomku Tour poběží v Mladé Boleslavi dále. Následovník tohoto vozu, který je v současnosti 10. nejprodávanějším typem automobilu v Evropě a 34. celosvětově,  by měl být (podle zatím neoficiálních zdrojů) představen na přelomu letošního a příštího roku.

 

Právě se děje

Další zprávy