Piráti, pozor. Policie má dvakrát víc rychlých passatů

Radek Pecák Radek Pecák
2. 4. 2012 18:24
Místo patnácti jich bude na dálnicích a rychlostních silnicích k vidění celkem 35
Foto: VW

Ostrava - K dosavadním patnácti rychlým policejním passatům, které slouží na dálničních odděleních Policie ČR, přibude ještě tento týden další dvacítka kusů.

Policii včera tyto vozy předali zástupci ostravského dealera Volkswagenu Auto Heller.

Stejně jako Passaty R36, které fungují v policii již od roku 2009, mají nové Passaty 3,6 FSI pod kapotami vidlicový šestiválec s výkonem 300 koní, který se přenáší na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol.

Jízdní parametry jsou prakticky stejné jako u dosavadního typu: akcelerace z nuly na stokilometrovou rychlost trvá 5,5 sekundy, maximální rychlost je v případě zapnutého elektronického omezovače 250 kilometrů v hodině, bez něho přes 280 km/hod.

Hlavní změnou oproti současným vozům je především vzhled vozu. Zatímco Passat R36 byla speciální typová řada a byla odlišena od běžných passatů obchodních cestujících i designově, nové vozy navenek vypadají zcela stejně jako ty civilní. V této sérii policejních passatů už není zastoupena pouze karosářská varianta sedan, ale jsou mezi nimi i kombíky.

Budou jezdit i na rychlostních silnicích

Další změnou, která policii umožní přistihnout ještě větší počet příliš rychlých řidičů než dosud, je vybavení uvnitř vozu. To umožní mimo jiné měřit nejen za jízdy, jako dosud, ale i z úkrytu ze stojícího vozu.

Za kompletně vybavené vozy (a také za školení řidičů na mosteckém polygonu) policie zaplatila 30,1 milionu Kč.

Policie již dříve avizovala, že vozy půjdou na posílení výkonu služby na stávající dálniční oddělení, ale i na ta, která zajišťují dohled nad rychlostními silnicemi. Na ty dosud rychlé passaty zajížděly jen málokdy.

Volkswagen v loňském roce zvítězil ve výběrovém řízení mezi několika uchazeči, kteří nabízeli také Volvo V60 či Opel Insignia OPC.

Kolem výběrového řízení bylo řadu měsíců poměrně rušno. Někteří soutěžící zpochybňovali zadaná kritéria a tvrdili, že je zakázka ušita na míru Volkswagenu. Případ prověřoval i antimonopolní úřad, nakonec však nezahájil řízení.

 

Právě se děje

Další zprávy