Nissan obnoví značku Datsun. Dostanou ji levná auta

ČTK Radek Pecák ČTK, Radek Pecák, Michal Karat
4. 3. 2012 7:28
Auta s tímto logem budou stát v přepočtu jen 115 000 Kč
Foto: Aktuálně.cz

Zatímco třeba značka Maybach letos zmizí ze scény, japonský Nissan hodlá znovu na své vozy začít montovat logo Datsun.

Pod tímto označením hodlá od roku 2014 prodávat levná auta hlavně na rozvíjejících se trzích.

Rozhodnutí automobilky zveřejnil japonský podnikatelský list Nikkei.

Přestože Datsuny se nevyrábějí už více než 30 let, dosud je toto označení v povědomí řady lidí ve Spojených státech, na Blízkém východě i v mnoha Asijských zemích.

List Nikkei informoval, že Nissan hodlá Datsuny začít prodávat nejprve v Indii, Indonésii a Rusku. Své zákazníky by měly nové vozy získat i cenou, protože by se měla pohybovat kolem 500 000 Jenů, tedy zhruba 115 tisíc korun.

Roční prodej: 300 000 kusů

Nissan předpokládá, že roční odbyt vozů Datsun by mohl dosáhnout brzy hranice 300 000 kusů.

Nissan minulý měsíc oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (19 miliard Kč) díky silnému prodeji po celém světe. Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší, než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyota Motor a Honda Motor.

Nissan byl stejně jako Toyota a Honda zasažen negativními důsledky zemětřesení v Japonsku a záplav v Thajsku, zotavuje se z nich ale rychleji než konkurenti. Nissan v celém finančním roce počítá s čistým ziskem 290 miliard jenů.

Největší japonská automobilka Toyota odhaduje svůj celoroční zisk na 200 miliard jenů a rival Honda, kterému v Japonsku patří třetí příčka, na 215 miliard jenů.

 

Právě se děje

Další zprávy