Nej sexy auto pro mladé? Hybrid s dotykovou obrazovkou

Radek Pecák Radek Pecák
28. 2. 2012 6:00
Mladí lidé ví, že se na řízení tolik nesoustředí, proto vyžadují bezpečnostní asistenty
Zelená a sexy Honda CR-Z. Je to ideální auto pro mladé?
Zelená a sexy Honda CR-Z. Je to ideální auto pro mladé? | Foto: Radek Pecák

Šéfové Toyoty, která je největším a nejznámějším výrobcem hybridních automobilů, určitě budou mít radost. Většina (59 %) respondentů takzvané generace Y, což jsou mladí lidé ve věku od 19 do 31 let, by si ze všech možných typů automobilů zvolila právě vůz, jemuž roztáčí kola kombinace elektrického a benzinového motoru.

Vyplývá to z nového průzkumu společnosti Deloitte, do kterého se zapojilo 1500 spotřebitelů ze Spojených států, Číny a západní Evropy.

"Mladí spotřebitelé generace Y, tedy ve věku 19 až 31 let, považují hybridní technologii za vyzkoušenou a spolehlivou. Hybridní technologii dobře znají a vyhovuje jim, což stejnou měrou neplatí pro čistě bateriové technologie," uvedl Bronislav Pánek, vedoucí partner Deloitte pro odvětví výroby a spotřebního průmyslu v regionu střední Evropy.

Toyota Prius je světově nejprodávanější hybridní vůz
Toyota Prius je světově nejprodávanější hybridní vůz | Foto: Radek Pecák

Právě o čistokrevný elektromobil totiž mladí lidé nejeví zájem. Zřejmě se tak trošku obávají, že by ho často zapomněli nechat dobít. Elektromobil by preferovala pouhá dvě procenta těchto mladých lidí, což je daleko méně, než je těch, kteří jsou konzervativní a vyžadují auto s klasickým spalovacím motorem. Tuto variantu by při koupi nového auta volilo 37 procent mladých.

Automobilky se budou muset přizpůsobit

Zpráva je to pro automobilový průmysl poměrně důležitá. Podle Craiga Giffiho, vedoucího globální skupiny společnosti Deloitte pro automobilový průmysl, mohou spotřebitelé generace Y ve Spojených státech přinést změnu v dosud zaběhnutém pořádku. Je jich totiž jen v této zemi téměř 80 milionů a představují jeden z největších domácích automobilových kupních tržních segmentů a největší spotřebitelský segment od doby populační exploze.

"Podle odhadů jeden ze čtyř nových automobilů prodaných v letošním roce ve Spojených státech a 40 procent vozidel prodaných v příštích 10 letech koupili nebo koupí spotřebitelé generace Y," dodává Giffi.

Důvod, proč se mladí o hybridy zajímají, je poměrně prostý. 89 procent z nich si chce koupit auto s nižší spotřebou a dokonce polovina z nich je ochotna si za tuto vlastnost auta připlatit 300 dolarů. Mladí jsou přesvědčeni o tom, že právě hybridy efektivněji využívají palivo než jiné typy vozů.

Dotyková obrazovka je absoljutní hit
Dotyková obrazovka je absoljutní hit | Foto: Radek Pecák

Nesoustředím se, tak ať auto bdí za mě

Průzkum se zajímal i o to, co by mladí lidé měli rádi v interiéru svých budoucích aut. "Pro většinu (59 %) respondentů generace Y je nejdůležitější součástí interiéru vozu in-dash technologie (obrazovka zabudovaná ve středovém panelu) a téměř tři čtvrtiny z těchto respondentů (73 %) mají zájem o rozhraní s dotykovým displejem," vyšlo z průzkumu.

Spotřebitelé generace Y zároveň považují aplikace chytrého telefonu v nových automobilech za velmi žádoucí (72 %). Kromě toho chtějí mít možnost upravit si po zakoupení vozu jeho vnitřek podle vlastních představ za pomoci dalších doplňků, včetně technologických prvků:. Více než tři čtvrtiny respondentů by si rádo průběžně pořizovalo další příslušenství a doplňky.

Právě kvůli tomuto vybavení si mladí lidé uvědomují, že se na řízení nebudou moci soustředit tak, jak vyžaduje současný provoz. Proto by rádi, aby auto mělo prvky aktivní bezpečnosti, které jejich případné chyby napraví.

"V průměru by vydali přibližně 2 000 dolarů za balíček bezpečnostních prvků, jako jsou systémy pro odvrácení srážky, detekce mrtvého bodu a systémy varování před usnutím. Při určování pořadí dalších prvků vozu, které by si chtěli dokoupit, dokonce respondenti generace Y označili bezpečnostní balíčky (hned po technologických balíčcích) jako druhou největší prioritu," doplnil Vitale.

 

Právě se děje

Další zprávy