Odlehčená a vylepšená California bude letos první novinkou značky Ferrari. Následovat by měly další a podle německého tisku se letos dočkáme dokonce i nástupce modelu Enzo.
Nová California bude k vidění na ženevském autosalonu. Výroba se už rozběhla, a tak se ví, že bude lehčí o třicet kilogramů a naopak výkon jejího motou bude posílen o 30 koní z 460 na 490.
Osmiválec GDI ve Ferrari California nyní má maximální kroutící moment 505 Nm při 5000 ot./min., za což vděčí novým výfukovým svodům a software řídící jednotky.
Díky tomu se samozřejmě zlepšily jízdní výkony vozu. Zrychlení z klidu na 100 km/h nyní zvládne za 3,8 sekundy.
California pro sportovnější řidiče
Pro náročnější klienty byl vyvinut speciální volitelný set Handling Speciale. Ten zahrnuje úpravy na nastavení podvozku, které minimalizuje naklánění šasi a vůz je tak ještě citlivější na pokyny řidiče.
Handling Speciale obsahuje magnetoreologické tlumiče řízené ještě rychlejší ECU (odezva svížená o 50% ) s patentovaným software Ferrari. Sada obsahuje také tvrdší pružiny pro lepší ovladatelnost při zachování komfortu při jízdě.¨
Další novinkou bude nepochybně nástupce F 599. Měl by mít označení. F 620. Motor bude využit stejný, jako je v loňské novince FF a výkon bude někde na hranici 700 koní.
Údajně není vyloučena ani verze 4x4 a hybridní pohon.
O nástupci supersportu Enzo, který bude stejně jako on k dispozici pouze pro limitovanou skupinu vyvolených se zatím jen tajuplně mlčí. Ale i on by se měl letos ukázat na veřejnosti.
Loňské rekordní výsledky
Jisté je, že Ferrari si vývoj drahých modelů může dovolit. Tržby tohoto italského výrobce luxusních sportovních automobilů totiž v loňském roce poprvé překonaly dvě miliardy eur (50 miliard Kč). Společnost zvýšila dodávky téměř o desetinu na rekordních 7195 vozů.
Tržby stouply o více než 17 procent na 2,25 miliardy eur. Čistý zisk se nicméně zvýšil pouze mírně na 209 milionů eur.
"S těmito výsledky můžeme být pouze spokojeni. Bylo jich dosaženo v ekonomickém prostředí, které zůstává obtížné, a to zejména v Evropě," uvedl předseda společnosti Luca Cordero di Montezemolo. Dodal, že firma pokračuje v zahraniční expanzi a její prodejní síť nyní pokrývá 58 zemí.
Ferrari je součástí italské automobilky Fiat, která vlastní také například značky Lancia, Alfa Romeo či Maserati. V České republice se loni podle lednové zprávy oficiálního prodejce Scuderia Praha prodalo 42 nových vozů Ferrari, což je o čtyři více než v předchozím roce.