Největší showroom BMW je velký jako 7 fotbalových hřišť

Radek Pecák Radek Pecák
21. 2. 2012 5:04
Arabský poloostrov je v současné době pro bavorskou automobilku třetí nejdůležitější trh
Foto: Aktuálně.cz

Je to skutečný palác z kovu, betonu a skla. Vyzdoben je spoustou věžiček ve stylu malých minaretů. Hlavně je však obrovský - dovnitř by se vešlo sedm fotbalových hřišť.

Řeč je o největším showroomu značky BMW na světě, který byl otevřen v Abú Dhabí.

Tisková zpráva BMW uvádí, že místní dlouholetý dovozce Abu Dhabi Motors, který vloni oslavil čtvrtstoletí své existence, do projektu investoval 62 milionů eur (1,55 miliardy korun). Výstavba trvala tři roky.

Foto: Aktuálně.cz

Velikost lze částečně ospravdelnit tím, že zákazníci si zde mohou koupit všechny produkty skupiny BMW, tedy automobily i motocykly s logem BMW, vozy Mini a také superluxusní Rolls-Royce.

Počet zaměstnanců odpovídá velikosti. Pracuje v něm 450 lidí. Ti ale nemají na starosti pouze auta a jejich servis, ve kterém je možno opravovat najednou 120 vozů, ale starají se rovněž o kavárnu, obchody se zbožím označeným logy BMW, Mini a Rolls Royce a rovněž zajišťují provoz kina.

Čím větší a dražší model, tím je prodávanější

Zákazníci si tu také mohou vyzkoušet trenažer vozu F1.

Showroom otevřel Ian Robertson, člen představenstva BMW AG zodpovědný za prodej a marketing, který si pochvaloval, že Blízký východ je důležitým regionem pro BMW Group. "V roce 2011 jsme zde prodali více vozidel než kdy předtím. Řada zemí v tomto regionu má obrovský potenciál budoucího růstu, ten se týká se zejména Spojených arabských emirátů," uvedl.

Nejvíce vozů se prodává právě v Abú Dhabí a v Dubaji. Je vcelku logické, že v tomto regionu jdou nejvíce na odbyt největší a nejluxusnější modely. Z porfolia BMW jsou nejúspěšnější modely řady 7, dále pak řada 5, SUV X5 a X6.

Celkem se na Arabském poloostrově vloni prodalo 18 657 vozidel značek BMW a Mini, což je devítiprocentní meziroční nárůst.

 

Právě se děje

Další zprávy