Za další pár dveří u Škody Citigo zaplatíte 10 tisíc

Radek Pecák Radek Pecák
15. 2. 2012 5:00
Škoda očekává, že pětidveřových Citigo prodá pětkrát tolik než třídveřových
Foto: Škoda-Auto

Až na autosalonu v Ženevě, který začne za tři týdny, odtajní mladoboleslavská automobilka Škoda kompletní ceník pětidveřové verze svého nejmenšího modelu Citigo.

Při novinářské prezentaci v portugalském Lisabonu ovšem zazněla první cena modelu, která bude pro výbavový stupeň Active s motorem 1,0 44 kW činit 189 900 korun. Je tedy o 10 000 Kč dražší než třídveřový model.

Redaktor Aktuálně.cz, který měl možnost si vůz osahat během dvousetkilometrové testovací jízdy po kvalitních silnicích, se shoduje s názorem většiny evropských zákazníků, že druhý pár bočních dveří autu výrazně přidá na praktičnosti. Ocení to zejména matky s malými dětmi, pro které bude nyní instalace dětské autosedačky podstatně jednodušší záležitostí než v případě třídveřové verze.

Je koneckonců podstatně uživatelsky příjemnější i pro pouhé dva cestující vpředu. Jednak se nemusí daleko natahovat dozadu pro bezpečnostní pás a jednak jim po zaparkování k pohodlnému nastoupení a vystoupení stačí podstatně menší prostor vedle boků vozu než u třídveřového modelu.

Čtyři dospělí mohou cestovat i na delší vzdálenost

Auto i nadále zůstává čtyřmístné. Nyní ale  řidič může nabídnout svezení i třem dospělým pasažerům. Redaktor Aktuálně.cz si ověřil, že za stejně vzrostlého řidiče si může sednout další člověk s výškou 185 centimetrů. Je to sice už na hraně, ale jak prostor pro kolena, tak i pro hlavu je stále dostatečný.  Řečeno čísly bylo pro kolena od hrany zadního sedáku k opěradlu přední sedačky k dispozici 20 centimetrů a nad hlavou stále ještě byla rezerva 3 centimetry.

Velikost zavazadlového prostoru se u vícedveřové varianty nezměnila - je stále 251 litrů.

Oproti třídveřové verzi lze ve Škodě Citigo 5Door otevřít zadní okénka. Není tu však k dispozici klasické stahování směrem dolů, ale pouze lze vytvořit větrací otvor odklopením zadní části.

Škoda Citigo bude ještě letos k dostání i verzi s pohonem na zemní plyn. Jedna z nádrží bude místo rezervního kola, další pod podlahou u zadní nápravy. Jejich celkový objem bude 11 kilogramů CNG a pro bezpečný dojezd zůstane i desetilitrová benzinová nádrž. Na sto kilometrů jízdy mají stačit necelé tři kilogramy plynu. Celkový dojezd  vozu (i s benzinovou rezervou) tedy bude 550 kilometrů.

"Počítáme, že do prodeje by se mohla dostat kolem poloviny roku," informoval šéf tuzemského prodeje Škoda-Auto Petr Pečenka. Podle něho Škoda nepočítá s tím, že by se do modelu někdy montoval objemnější motor než je 1,0 MPI, proto je vyloučena například verze RS.

Naopak pravděpodobně v roce 2014 vyjede z bratislavské továrny Volkswagen, kde se Citigo společně s Volkswagenem Up a Seatem Mii vyrábí, elektrická verze nejmenší Škodovky.

 

Právě se děje

Další zprávy