Toto je pětidveřový VW Up a vlastně i Škoda Citigo

Radek Pecák Radek Pecák
24. 1. 2012 5:22
Velikost zavazadlového prostoru zůstává ve tří i pětidveřové verzi shodná
Foto: VW

Automobilky Škoda a Volkswagen jsou spokojeny s počátečním zájmem zákazníků o automobily Volkswagen Up a Škoda Citigo, což jsou společně se Seatem Mii trojčata vyráběná v bratislavské továrně. Lidé je kupují i přesto, že jde pouze o třídveřovou variantu karosérie, která není ve středoevropském regionu příliš oblíbená.

V průběhu jara ovšem přijdou do autosalonů těchto značek verze s párem  dveří navíc.

Jako první byl odtajněn vzhled nejmenšího Volkswagenu, následovat bude patrně příští týden Škoda Citigo.

Srovnání s liniemi třídveřového vozu
Srovnání s liniemi třídveřového vozu | Foto: VW

V Německu si zájemci budou moci tento pětidveřový Up objednávat od 6. března a fyzicky do něho usednou o měsíc až dva později.

Při pohledu z boku už nebude rozdíl

Boční linie oken Volkswagenu se dvěma bočními dveřmi se nyní dostane do stejné podoby, jakou mají třídveřové vozy Citigo a Mii. Právě Up s jedním párem dveří na bocích se od svých sourozenců odlišoval díky zdvihající se spodní linii zadního bočního okénka.

Přední dveře jsou pochopitelně zkráceny a středový sloupek je tedy posunut blíže k čelnímu. Zadní okénko nebude stahovatelné, nýbrž pouze vyklápěcí, obdobně jako je tomu i minivozů z kolínské továrny TPCA.

Volkswagen v tiskové zprávě tvrdí, že by automobil měl být vzadu dostatečně prostorný i pro dospělé cestující, Dokazuje to výškou, která je mezi sedáky a stropem. Zatímco vpředu se jedná o 993 milimetrů, vzadu o 947 milimetrů. Přitom zadní cestující sedí o 7 centimetrů výše než ti přední, takže by měli mít podstatně lepší výhled než z konkurenčních aut.

Kufru se úpravy nedotkly

Velikost zavazadlového prostoru se ani po instalaci druhého páru dveří nezměnila - je tedy 251 litrů.

Přední dveře jsou nyní logicky kratší
Přední dveře jsou nyní logicky kratší | Foto: Aktuálně.cz

Ani ve výbavě by neměly být žádné změny. Zájemci si budou moci dokoupit například navigační systém nebo systém zajíšťující samočinné zastavení před překážkou v rychlostech do 30 km/hod.

Na českém trhu se první pětidveřové Volkswageny Up! objeví nejpozději v polovině roku, což je přibližně stejný termín, na jaký je naplánováno zahájení prodejů pětidveřové Škody Citigo. V autosalonech budou vystaveny společně s třídveřovými verzemi a motorizacemi  s automatizovanou převodovkou..

Motory v pětidveřových verzích Citigo a Up zůstanou stejné jako u třídveřové varianty. Za pár dveří se u Volkswagenu bude připlácet v Německu  475 eur (tedy přibližně 12000 Kč), v Česku se dá počítat s o něco nižší a kulatější sumou. Zhruba deset tisíc korun se za pár dveří bude pravděpodobně připlácet i v nejmenší Škodovce.

 

Právě se děje

Další zprávy