Rozhovor: Češi si kupují jiné typy Mercedesů než Němci

Radek Pecák Radek Pecák
13. 11. 2011 9:00
V kampani Mýty a fakta značka s třícípou hvězdou vyvrací rozšířené představy Čechů o Mercedesech
Koncept budoucí třída A
Koncept budoucí třída A | Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz letos slaví 125. výročí. Jeho tuzemské zastoupení  letos současně spustilo unikátní kampaň Mýty-fakta, která má změnit povědomí Čechů o této slavné automobilové značce. Obchodní a marketingový ředitel divize osobních vozů Mercedes-Benz Česká republika Jan Bubeník doufá, že tento rok bude svým způsobem přelomový.

A.cz:  Rok se zvolna chýlí ke konci. Už jste si jisti, zda ho budete hodnotit jako dobrý?

Určitě to nebyl špatný rok, byť prodejní výsledky byly částečně ovlivněny tím, že končila výroba a tím i prodeje dvou klíčových modelů, kterými jsou třídy B a M. Nové generace přicházejí na trh právě v těchto dnech a už první ohlasy dávají naději, že příští rok bude velmi dobrý.

Nová třída M
Nová třída M | Foto: Radek Pecák

A.cz: Třída M, tedy středně velký sportovně užitkový vůz, byla v ČR mezi podnikateli velice oblíbená. Platí to stále?

Určitě. Je to naprosto klíčový model. Jen v době, kdy se uvádí na trh nová generace třídy E, tedy klasického manažerského vozu, se právě ona načas stane naším číslem 1.

A.cz: Stále platí, že většina zájemců si do vašich autosalonů chodí kupovat spíše velká auta, zatímco v Německu a v dalších západních zemích se více prodávají menší vozy?

Platí. V tom jsou Češi o dost jiní. V současné době jen zhruba 45 procent našich zákazníků žádá malé vozy, řekněme do velikosti třídy C. Počty prodaných malých aut chceme do budoucna určitě zvýšit. K tomu určitě pomůže současná nová třída B a ještě více nová generace vozu třídy A. Ten bude, jak je patrné z již známého konceptu, úplně jiný než jak vůz vypadal dosud. Jeho příchod na trh je plánován na polovinu příštího roku. Hodně si také slibujeme od toho, že průměr našich zákazníků, kteří si přicházejí koupit svůj první Mercedes, je o více než deset let mladší než takovýchto kupců v Německu. 

C kupé je také letošní novinkou
C kupé je také letošní novinkou | Foto: MB

A.cz: Pomoci v získávání nových zákazníků vám také má kampaň Mýty a fakta, ve které se snažíte zbavit obyvatele Česka a Moravy zažitých pověr o vašich vozech. Kolik mýtů se vlastně v současné době pomocí kampaně snažíte vyvrátit?

Je jich už šest. Po prvních čtyřech, ve kterých jsme lidem vysvětlovali, že v ceně Mercedesu platí i za lepší kvalitu a technologie, že  Mercedesy mohou skvěle sloužit jako rodinná auta, že servis našich vozů není dražší než jiných, ba naopak a že Mercedes není jen symbolem luxusu, ale i bezpečnosti, jsme postupně během roku přidali další dva. V těch vysvětlujeme, že naše vozy opravdu moc "nežerou" a že se nekradou více než ostatní, ale právě méně.

A.cz: To už mezi zloději vyšly z módy?

Ne, ale ochrana proti odcizení je už na takové úrovni, že ani krádež na součástky není pro zloděje zajímavá. I jednotlivé díly jsou totiž zabezpečeny tak, aby v jiném než originálním voze nefungovaly. Samozřejmě veškerá ochrana selže, pokud se zloděj dostane i k originálním klíčkům od vozu.

A.cz: Letos jste představili dlouhou řadu novinek. Nevystříleli jste si tak trošku náboje a nebudou vám novinky v příštích letech chybět.

Myslím si, že novinek máme v zásobě dost. Například už na jaře se zákazníci mohou těšit na nový sportovní model SL. menší SUV GLK projde faceliftem, o nové třídě A jsme již mluvili a konec roku přinese například novou generaci velkého SUV GL.       

 

Právě se děje

Další zprávy