Auta dál zlevňují. Už 26 modelů pod 200 000 korun

Radek Pecák Radek Pecák
8. 11. 2011 5:00
Levnější budou ještě modely, které brzy odejdou do výslužby
I méně než 150 000 Kč stačí na koupi rodinného vozu.
I méně než 150 000 Kč stačí na koupi rodinného vozu. | Foto: Renault

Už vloni touto dobou se říkalo, že nová auta v České republice jsou nejlevnější v historii a nabídka se nebude opakovat. Letos ale přišla další vlna slev a zdá se, že trend bude pokračovat i příští rok.

Redakce Aktuálně.cz v cenících jednotlivých automobilových značek napočítala celkem 26 modelů, které lze v současnosti koupit za částku nižší, než je 200 tisíc korun.

Aktuálně nejlevnější je Renault Thalia - rodinný sedan, který lze pořídit už za 144 900 Kč. I pokud si tento vůz objednáte s prakticky veškerou dostupnou výbavou, stále se vejdete pod zmiňovanou dvousettisícovou hranici.

Thalia se tak dostala na svou rekordně nízkou cenovou úroveň, zatím ale nepokořila Hyundai i10, jehož starší provedení se vloni prodávalo dokonce ještě o pět tisíc levněji.

Asi přijde další zlevnění 

"Co není, může ale být," soudí odborník na prodejní statistiky, automobilový novinář Karel Beránek. "Věc se má tak, že letos si nová auta jen minimálně kupují privátní zákazníci, kteří naopak přede dvěma lety prodejce aut zachraňovali," informuje. Vloni se ale poměr mezi privátními a firemními zákazníky vyrovnal a letos už převažují firmy. "A protože firmy už vesměs auta nakoupily a bojí se, co bude dál, stejně jako se dopadů vládních reforem bojí běžní lidé, lze příští rok očekávat opět zmenšení zájmu o nová auta. Následně i zlevnění," předpokládá Beránek.

Představitelé značek ale tvrdí, že níže už opravdu jít nemohou. "Jsme na historicky nejnižší ceně," říká mluvčí českého zastoupení automobilky Seat Zorka Mašková, když komentuje cenovku u modelu Ibiza ve výši necelých 190 000 Kč.

Lze ale předpokládat, že i současné nízké ceny se ještě sníží. Zejména u těch vozů, jejichž současné generace budou v brzké době nahrazeny budoucí. Proto lze také koupit prakticky kompletně vybavený Chevrolet Aveo v současnosti za 186 000 (verze sedan) či za 187 000 za verzi hatchback.

Citigo trh příliš nerozhýbe

Cena je logickým důsledkem toho, že se v současnosti vedle sebe prodává zcela nová generace a ta dosluhující. "Zatím nevíme, jak dlouho bude cena platit, dosud se totiž vyrábí jak nová, tak i ta původní generace," sdělil mluvčí značky Chevrolet Dalibor Klíma. Dalších slev se pravděpodobně dočkají zájemci o koupě dosluhující generace Fiatu Panda či Peugeotu 207.

Klasické slevové akce ovšem nejsou jediným způsobem boje, jak získat nového zákazníka. Používají se i nové zbraně typu  kampaně "Odměňte se novou", v jejímž rámci Škodovka nabízí všem majitelům alespoň pět let starého vozu Škoda další slevu ve výši až 40 000 Kč. Na to ihned zareagovalo zastoupení Hyundai, které dokonce nabízí slevu 15-25 000 všem majitelům jakkoli starého vozu s jakýmkoli logem na chladiči.

Zatímco v minulých letech, když Škoda přicházela na trh s novým modelem, musely na to, vzhledem k silnému postavení tohoto výrobce na trhu, ostatní značky reagovat. Model Citigo, který přichází nyní na trh, ale pravděpodobně žádné velké zemětřesení nevyvolá. "Trh s minivozy je prakticky mrtvý a s cenami už se moc hýbat nedá," soudí odborník Beránek. Navíc má zatím Citigo pouze trojici dveří a tato varianta se v tuzemsku příliš nenosí.

Jiná situace ale nejspíše nastane příští rok v létě, kdy se má začít prodávat nový vůz Škoda velikosti mezi fabií a octavií, který nejspíše ponese jméno Rapid.

 

Právě se děje

Další zprávy