Oficiální fotky nové malé škodovky. První se 3 dveřmi

Radek Pecák Radek Pecák
28. 9. 2011 7:55
První fota malé Škody. K mání v listopadu ve třídveřové verzi, pětidveřová bude také
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Automobilka Škoda-auto uvolnila první fotografie, na nichž je vidět její nový vůz - malý automobil, který pod názvem Citigo půjde do prodeje už v listopadu. Má mít velmi malou spotřebu, jen lehce nad 4 litry na sto kilometrů.

Bude to první škodovka, která se bude vyrábět výhradně mimo území České republiky - v Bratislavě. Všechny ostatní modely dělá mladoboleslavská firma ve svých mateřských továrnách v Čechách, byť se některé verze montují i v cizině, například v Rusku či v Číně a Indii.

Citigo bude dvojčetem s Volkswagenem Up!, který německý majitel Škody-Auto bude vyrábět také v Bratislavě.

Foto: Aktuálně.cz

Ještě letos se začne prodávat třídveřová verze vozu, pětidveřová přijde na řadu v červnu příštího roku.

Up! byl představen na právě probíhajícím autosalonu ve Frankfurtu, ale Škoda Citigo si na zveřejnění musela pár dní počkat, aby si premiéry v rámci jednoho koncernu navzájem neubíraly pozornost. Do prodeje v Evropě se nová škodovka, která měří 3,56 metru, dostane na začátku léta 2012.

Čtěte o škodovkách:

Šéf Škody-Auto Winfried Vahland nedávno prohlásil, že nové malé auto vstoupí na trh, i když pouze v České republice, ještě před koncem tohoto roku. To, že se tak skutečně stane, potvrzuje i přihláška Škody do ankety o Auto roku, kam mohou být zařazeny jen automobily, které se začnou na českém území prodávat do konce podzimu. O ceně se zatím pouze spekuluje, měla by ale začínat zhruba na hranici 180 000 Kč. 

Ve skutečnosti bude toto malé auto šestou modelovou řadou a vůz připravený z konceptu Mission L představeném ve Frankfurtu až sedmou.

Pro mladé i "šetřílky"

Citigo míří na mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý vůz, či na takzvané "best agers" - racionální zákazníky, pro které jsou náklady až na prvním místě.

"Sledujeme rostoucí poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou, atraktivní cenou a příznivými provozními náklady. Tomuto vývoji jde ŠKODA vstříc novým malým vozem. Ten otevírá novou vstupní bránu do světa značky ŠKODA a zaujme spoustu zákazníků především na našich evropských trzích," dodal Vahland.

Design vozu není překvapením, poprvé se na něm objevuje nové černobílé logo, které je mírně zapuštěné do nově tvarované mřížky před chladičem. Otvor v nárazníku se také již nese v duchu konceptů, které navrhoval tým šéfdesignéra Jozefa Kabaně, naopak tvar světlometů spíše upomíná na dřívější design škodovek. 

 

Právě se děje

Další zprávy