Toyota Prius: Facelift, místa navíc a dobití ze zásuvky

Radek Pecák Radek Pecák
19. 9. 2011 9:06
Prius Plug-In hybrid má kombinovanou spotřebu jen 2,2 litru na sto kilometrů
Foto: Radek Pecák

Evropané tímto vozem zdaleka tak nežijí, jako třeba Američané a zvláště Japonci, přesto Toyota hned tři premiéry spojené s tímto nejslavnějším hybridem světa umístila na autosalon do Frankfurtu.

Tou patrně nejvýznamnější je představení Priusu +, tedy verze se sedmi sedadly. Do interiéru proto Toyota namontovala sedačky, které jsou obdobné konstrukce jako v Toyotě Verso, tedy jedná se o tři samostatná sedadla.

Třetí řada je však pouze nouzová. Místa na nohy i na hlavu je pramálo.

Na poslední řadě sedadel místa nazbyt není a kufr je pak také spíše jen symbolický
Na poslední řadě sedadel místa nazbyt není a kufr je pak také spíše jen symbolický | Foto: Aktuálně.cz

Baterie musely na jiná místa

Kvůli těmto sedadlům ovšem museli konstruktéři vymyslet poněkud jiné rozmístění akumulátorů. Ty jsou nyní například i pod středovou loketní opěrkou. Podlaha zavazadlového prostoru proto mohla zůstat v rovině. Navíc jsou nové baterie LI-ON menší než dosud používaní NI-MH.

Prius+ je  s karoserií dlouhou 4615 mm, širokou 1775 mm a vysokou 1575 mm o 155 mm delší, 30 mm širší a 85 mm vyšší než výchozí liftback Prius.

Prodej této karosářské varianty má začít v Evropě na jaře příštího roku.

Prius má nový nárazník

Kromě zvětšeného Priusu má ve Frankfurtu premiéru i faceliftovaný klasický Prius. Má předevšm nový přední nárazník. Otvory pro chladič mají upravný tvar, nová jsou také světla pro denní svícení.

Malé změny lze najít i v interiéru. Například materiály čalounění mají jiné barevné odstíny. Odlišná je rovněž středová konzole.

Poslední změnou je produkční verze Priusu Plug in Hybridu. Podle údajů výrobce má mít tento vůz kombinovanou spotřebu 2,2 litru na sto kilometrů. Baterie umožní čistě elektrickou jízdu do vzdálenosti přibližně 20 kilometrů. 

 

Právě se děje

Další zprávy