Opravdu budou auta jen pro jednoho? Frankfurt napoví

Radek Pecák Radek Pecák
9. 9. 2011 9:34
Dojezd malého elektromobilu bude jen do práce a zpět
Foto: VW

Možná jednou nastane doba, kdy i auto velikosti Smartu bude pro město příliš velké.

Automobilky ve snaze dosáhnout co nejnižších emisí oprašují myšlenky jednomístných vozů. No, možná se do nich nakonec vejdou i dva, ale nebudou sedět vedle sebe, nýbrž za sebou a to druhé sedadlo bude spíše nouzové.

Po Renaultu, který takové vozítko již má, se Volkswagen rozhodl ve Frankfurtu představit kromě malého městského auta Up také koncept dopravního prostředku pro jednoho. 

Stejně jezdí jen jeden

Nils je reakcí na výzkumy, podle nichž při jízdách po městě je v autě většinou jen jeden člověk.

Zodpověným za projekt  byl bývalý šéfdesignérem Škody Thomas Ingenlath (je podepsán mimo jiné  pod tvary Superbu 1. generace a Roomsteru).

Koncept Volkswagen Nils má hliníkovou nosnou strukturu a hliníkové díly jsou i na karoserii. Kola jsou pak zvnějšku podobně jako u formulí. Blatníky, i když spíše symbolické, ovšem mají.

Auto má samozřejmě pohánět elektřina.

Pojede i 130

Pozoruhodné je, že řidič si bude moci vybrat, na jakou stranu po zaparkování vystoupí. Vozítko má totiž výklopné dveře na obou stranách karosérie.   

Nils měří na délku 3040 mm, je tedy o půl metru kratší než nový Up. Je úzký jen 1390 mm. Za řidičem je trakční elektromotor s výkonem 15 kW (špičkové až 25 kW) a maximálním točivým momentem 130 N.m.

Navíc má hmotnost ani ne poloviční ve srovnání s dnešními běžnými malými vozy do města. Pohotovostní hmotnost vozu je jen 460 kg. S lithio-ionovými akumulátory o kapacitě 5,3 kWh má dojezd 65 km. Nils je schopen dosáhnout největší rychlosti 130 km/h.  

 

Právě se děje

Další zprávy