Laurinky i Mercedesy. Nejlepší veteráni pojedou rallye

Radek Pecák Radek Pecák
27. 8. 2011 12:15
Česká soutěž se dostala do dvacítky nejvýznamnějších světových veteránských akcí
Foto: Aktuálně.cz

Ve společnosti proslulých veteránských soutěží, jako je například italská Mille Miglia, se ocitla Oldtimer Bohemia Rally, jejíž centrum bude první zářijový víkend v Mladé Boleslavi.

Závod je totiž zařazen v nejprestižnější kategorii A do světového kalendáře mezinárodní asociace FIVA, která celosvětově sdružuje národní kluby veteránských vozidel.

Pořadatelé očekávají účast zhruba šedesátky vozidel. Mezi nimi budou skutečné historické skvosty, často automobily, které se dochovaly pouze v několika či dokonce jediném exempláři. Téměř výhradně budou startovat domácí posádky, takže i ve startovním poli budou hojně zastoupeny tuzemské značky. Ať již Laurin&Klement, Škoda, Tatra, Praga či Aero.

Jde o jízdu pravidelnosti

Přestože je v názvu soutěže slovo Rallye, nejde o to, projet danou trať v nejryychlejším čase. Důležitá je takzvaná pravidelnost, neboť posádky musí dodržet předem stanovené tempo.

Na výběr budou mít tři možnosti - 30, 35 nebo 40 kilometrů v hodině. Jezdci za odchylky - a to bez rozdílu, zda pojedou rychleji či pomaleji, inkasují trestné body.

Závod je rozdělen do tří dnů po osmi etapách a celkové vzdálenosti 300 kilometrů. První odstartuje v Mladé Boleslavi a povede především historickými částmi města a jeho nejbližším okolím. V dalších etapách se závodníci podívají třeba na zámek Sychrov, do Liberce, zámek Ctěnice a také k pražské rozhledně na Petříně. Poslední etapa má cíl v Mladé Boleslavi, kde také proběhne vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií.

Bude i soutěž elegance

Posádky přihlášené do závodu jsou rozčleněny do kategorií podle stáří vozidel, z nichž zatím nejstarší je vůz značky L&K-Škoda, který byl vyroben v roce 1923, a nejmladším vozem Lotus Elite II z roku 1978. Speciální kategorii mají také motocykly a posádky, které nesplňují podmínky asociace FIVA.

Za veteránské vozy se pokládají všechny, od jejichž výroby uplynulo alespoň třicet let. Do soutěží se mohou přihlásit i restaurované vozy, ovšem musí mít výbavu, která odpovídá dokumentaci z doby jejich vzniku. Součástky mohou třeba být i nově vyrobeny, ovšem stejnou technologií a ze stejného materiálu jako měl nový vůz.

Zvláštní kategorií bude letos soutěž elegance, v níž speciálně ustavená jury ohodnotí, jak posádka dokonale sladila své dobové oblečení s vozem a zda koresponduje s rokem výroby daného automobilu nebo motocyklu.

 

Právě se děje

Další zprávy