Do odhalení nové škodovky zbývá pár týdnů. Co se už ví?

Radek Pecák Radek Pecák
14. 8. 2011 15:05
V budoucnu dostane pravděpodobně i elektrický pohon
Foto: Aktuálně.cz

Na počátku srpna skončila v bratislavském závodě VW celozávodní dovolená a část zdejších zaměstnanců začala připravovat zahájení sériové výroby takzvané "nové malé rodiny vozů VW" (New Small Family).

Nejdříve začnou z pásu sjíždět předprodukční exempláře vozu Volkswagen UP. Toto jméno, které nesl před čtyřmi roky představený koncept, podle dostupných informací zůstane i na zadních dveřích produkčního modelu.

Z tohoto konceptu se od roku 2007 vycházelo.
Z tohoto konceptu se od roku 2007 vycházelo. | Foto: Radek Pecák

Jako další se dostane na řadu nejmenší škodovka a naposledy bude zahájena produkce malého seatu.

V autosalonech bude v listopadu

Prodej Škody, která ve jméně ponese označení svého účelu, tedy městského vozu (pravděpodobně půjde o anglické slovo City), má podle dřívějšího prohlášení šéfa Škody Winfrieda Vahlanda začít v listopadu letošního roku.

Vůz by se měl vyrábět ve tří i pětidveřovém provedení, později zřejmě přibude vyšší MPV a nakonec i elektromobil.

Do vozu o délce přibližně tři a půl metru by se měli vejít čtyři cestující.

Přestože na samém počátku konstruktéři koncernu VW přemýšleli o tom, že by motor umístili dozadu a poháněli jím zadní kola (jako je to vyřešeno například ve smartu), nakonec se z ekonomických důvodů rozhodli pro koncepci vše vpředu. 

Takto puristický byl interiér. Ten se zřejmě změní hodně.
Takto puristický byl interiér. Ten se zřejmě změní hodně. | Foto: Aktuálně.cz

Dvouválce VW neplánuje

Téměř jisté je, že pod kapotou se objeví tří- a čtyřválcové motory. Jak turbodiesel 1,2, který jsme mohli vyzkoušet ve Škodě Fabia Greenline, tak zcela nový benzinový tříválec 1,0. Vrcholnou motorizací by se později měl stát 1,2 TSI, který se montuje prakticky do všech menších koncernových aut, včetně třeba Škodovek Yeti a Octavia. Kromě robotizované převodovky budou motory spojené s novou převodovkou z produkce mladoboleslavské Škody.

Výrobcem udávaná spotřeba by se měla pohybovat kolem tří litrů na sto kilometrů.

Design přední části, protože ta samozřejmě bude nejvíce svébytná, už by měl naznačovat nový směr představený na jaře šéfdesignérem Kabaněm. Tedy jednoduché, přísně účelové linie. Tvar mřížky chladiče (takzvaný gril) se už také ponese v duchu konceptu Škoda Vision D.

Nový škodovácký design se promítne jen zčásti 

Ústí ventilace budou v příštích škodovkách kopírovat tvar předního grilu.
Ústí ventilace budou v příštích škodovkách kopírovat tvar předního grilu. | Foto: Aktuálně.cz

Pravděpodobně se ale nepromítne do interiéru. Neuvídíme tedy například nový tvar ventilačních otvorů, které podle vyjádření škodováckého interiérového designéra Petera Olaha pro časopis AutoDesign&Styling řekl, že to bude jeden z poznávacích prvků interiérů budoucích škodovek. Konkrétně otvory ústí ventilace mají napodobovat tvar přední masky vozu.

Na voze se objeví i nové logo, které rovněž Škoda představila na jaře v Ženevě. Mezitím došlo v tichosti k jeho drobné úpravě. Kvůli tomu, aby bylo na vozech nastříkaných tmavějšími barvami lépe viditelné a rozpoznatelné, bylo stínování kruhu zesvětleno.

Přestože se zdá být v souvislosti se zahájením výroby a oznámeným termínem začátků prodeje velmi logické, že Škoda představení vozu naplánovala na zářijový autosalon ve Frankfurtu, nakonec je docela dobře možné, že ve světové premiéře zde uvidíme úplně jiné škodovácké auto. Mohla by to být buď nová generace octavie nebo dlouho očekávaný mezistupeň mezi fabií a octavií. Oficiální informace však žádné k dispozici nejsou. "Mohu říci jen tolik, že frankfurtský autosalon pokládáme za velice důležitou událost a Škoda se zde bude důstojně prezentovat," sdělil Aktuálně.cz mluvčí Škody Rudolf Dreithaler.

 

Právě se děje

Další zprávy