Pokrizový vývoj: Nejvíce se daří německým automobilkám

Radek Pecák Radek Pecák
18. 7. 2011 1:52
Naopak se letos příliš nedaří francouzským automobilovým značkám
Foto: Mercedes-Benz

Evropský automobilový trh letos klesá. Podle statistiky ACEA velká část výrobců automobilů na tomto kontinentu zatím neprožívá žádné radostné období. Ve srovnání s loňským prvním pololetím se letos prodej osobních aut v Evropské unii snížil o 2 procenta. Prodeje klesají prakticky na všech velkých evropských trzích s jedinou výjimkou. A tou je Německo. Ruku v ruce s tím přichází i úspěch německých automobilových značek.

Těm výroba i prodeje rostou velmi razantně.

Lídrem evropského trhu zůstává Volkswagen. Za prvních šest měsíců letoška dokázal prodat přes 850 000 aut, což je o 40 000 více než od ledna do června loňského roku a zaznamenal tak nárůst přes pět procent.

Každé osmé prodané auto v EU je Volkswagen

Navíc dokázal zvýšit i svůj tržní podíl o osm desetin procentního bodu a znamená to, že již téměř každý osobní vůz, který se v Evropské unii prodá, má uprostřed přední části logo VW.

Naopak prodeje i procentní podíly nejvíce výrazně klesají francouzským značkám. Renault prodal o 11,6 procenta méně aut než před rokem, Citroën o 6,9 procenta a Peugeot o 7,3.

K úspěchu samotného Volkswagenu se přidaly i jeho dceřiné značky. Konkrétně Audi prodalo letos o 8,5 procenta více aut než před rokem,  Seat o 0,3 procenta a Škoda o 7,2 procenta.

Podobně jako Audi se daří i dalším německým výrobcům luxusních aut, tedy značkám Mercedes-Benz a BMW. Mercedes zvýšil prodeje o více než 2 procenta a BMW dokonce o 8,4 procenta.

Bílými vránami jsou i Volvo a Alfa Romeo

Největší procentuální nárůst v žebříčku ACEA zaznamenala Alfa Romeo - téměř o 50 procent meziročně, avšak její prodeje jsou o řád níže než u výše zmiňovaných značek. Daří se také švédskému Volvu. To těží z mimořádné poptávky po modelech S60 a V60.

V navyšování tržního podílu v Evropské unii kromě německých značek pokračuje i korejská Hyundai. Za pololetí prodal již přes dvě stě tisíc aut v EU, což je meziročně o 8 procent více a tržní podíl se zvýšil o tři desetiny na 2,8 procenta. Její odstup za Škodovkou tak v tomto žebříčku zůstal stejný, protože i ta si o tři desetiny polepšila a má nyní tržní podíl 3,5 procenta.

Naopak podíl na trhu se snížil řadě tradičních značek jako je Ford, Fiat, Toyota, Honda a Mazda.

Situaci pro druhé pololetí na evropském trhu s automobily analytici také nevidí příliš optimisticky. Spotřebitelé totiž stále odkládají nákupy nových vozů kvůli úsporným opatřením řady vlád a pokud již nový vůz koupí, tak se často rozhodnou pro levnější typ auta než jaký kupovali dosud. Z toho pak těží kromě korejských výrobců také například Škoda.

 

Právě se děje

Další zprávy