V Mladé Boleslavi začnou za rok dělat dvě nové škodovky

Radek Pecák Radek Pecák
30. 6. 2011 12:30
Podle týdeníku Škodovácký odborář firma staví rovněž nové výpočetní středisko se superpočítači
Foto: Škoda-Auto

Mladá Boleslav - Sice se to už tušilo, ale veřejně to zatím nikdo neřekl: V rozšířené hale M13, v níž stavební práce zahájili politici a šéfové automobilky při dubnových oslavách dvacetiletého spojení Škody a Volkswagenu, se příští rok začnou dělat dva nové modely.

Týdeník Škodovácký odborář napsal, že konkrétně by mělo jít o nový vůz o velikosti mezi fabií a octavií, který je schován pod  interním označením model A251. 

"Velká část prací by měla být hotova na přelomu roku, protože již v první polovině roku 2012 by zde měla začít výroba nového modelu A251," uvedl citovaný týdeník.

Hala M13, o kterou jde, se rozšiřuje na třech místech, a to na západní, severní a východní straně. Z toho budou plynout určitá omezení pro zaměstnance při vstupu na pracoviště.

Stavbaři získají zakázky i ve Vrchlabí a v Kvasinách

Tím zavádění novinek do výroby v příštím roce v mladoboleslavském závodě automobilky neskončí.

"Podle předpokladů se pak na podzim představí také model A7 a ten se nejspíš začne vyrábět na sklonku příštího roku," informoval týdeník.

A7 je označení budoucí generace octavie.

Kompaktní limuzínu (měl by to být právě onen nový model A251) plánuje od roku 2013 podle čerstvé tiskové zprávy automobilky zavést Škoda také v Číně. Tam již nyní vyrábí fabii, octavii a superb a připravuje výrobu prodlouženého SUV Yeti.

V Číně se Škodovce letos opět skvěle daří a docílila zde nového prodejního rekordu. To přesto, že čínský trh v globálu spíše stagnuje. 

Investice ve Vrchlabí

Rozsáhlé stavební investice již začala Škoda-Auto připravovat také ve svých dvou pobočných závodech ve Vrchlabí a také v Kvasinách.

Zatímco ve Vrchlabí jde o nutnost připravit dostatečné prostory pro výrobu automatických převodovek, která zde bude zahájena (zatím při zachování souběžné výroby aut), v Kvasinách chtějí díky tomu navýšit výrobu současných modelů Yeti a Superb.

Už ale podle týdeníku existují i plány pro výstavbu nových hal v tomto nejmodernějším závodě Škodovky. 

Kromě toho dá Škoda práci stavebním firmám ještě ve svém školicím středisku v Kosmonosích a u hřbitova v Mladé Boleslavi, kde bude nové výpočetní středisko.  

 

Právě se děje

Další zprávy