Škoda má kabriolet. Zatím jen jako designovou studii

Radek Pecák Radek Pecák
2. 6. 2011 13:38
Designéři využili rozšířený speciál Fabia S 2000
Foto: Aktuálně.cz

Reifnitz,  Mladá Boleslav - Roadster, který vznikl na základě rozšířené Škody Fabia pro závody rallye skupiny S 2000, představila mladoboleslavská automobilka na setkání příznivců tuningu na březích rakouského jezera Wörthersee.

Jedná se o designovou studii, tedy určitě nejde o vůz připravený do sériové výroby. Přesto Škodovka neopomněla v tiskové zprávě zdůraznit, že i v tomto případě se její designéři drželi snahy o zachování prostornosti a praktičnosti v interiéru. "Každý ze čtyř cestujících najde uvnitř dostatek místa pro sezení a nastupování," uvádí mluvčí Evžen Krauskopf.

"Na autě je vidět, že je to typický showcar, tedy o něco, co příliš nekoresponduje s hlavním proudem automobilky," řekl Aktuálně.cz motorististický novinář a odborník na design Radek Laube. Ten již vůz na přehlídce viděl na vlastní oči.

Pohled shora dokládá, že uvnitř jsou skutečně 4 místa
Pohled shora dokládá, že uvnitř jsou skutečně 4 místa | Foto: Škoda-auto

Interiér je ale podle něho dotažený, je ve stylu Fabie RS. Z ní je také motor pod kapotou. "Autu je možno otevírat dveře, také by bylo schopné jízdy," sdělil Laube.   

Zvláštní sestupnou linii bočních okének, kterou kabriolety obvykle nemají, Škodovka zdůvodňuje tak trochu ve stylu svého zeleného loga:  "Nízká linie oken ohraničující prostor pro posádku vpředu a na bocích zajišťuje nejen skvělý výhled, ale také pocit sounáležitosti s okolní krajinou," tvrdí Krauskopf.

Tuningu se automobilky věnují čím dál častěji

Účast automobilek na podobných tuningových setkáních už není ničím výjimečným a značky koncernu VW už na tomto srazu GTI mají několik let své oficiální stánky. Prezentují tu nejen speciální studie, ale i běžné sportovně orientované sériově vyráběné modely. V případě Škodovky jde letos o Fabii RS a Fabii Monte Carlo, vloni zde naopak Škoda vystavovala octavie. 

"GTI setkání je v současné době po právu považováno fanoušky silných motorů a sportovních úprav za Mekku automobilového tuningu", říká šéf značky ŠkodyWinfried Vahland. "Jubilejní rok 2011 je pro nás vítanou příležitostí, jak předvést naše sportovní modely a zdůraznit, že ŠKODA má v této oblasti co nabídnout," dodal Vahland.

S tím korespondují zatím neoficiální informace o rozšíření sportovní palety modelů Škoda. Nedávno byla v Alpách k vidění například Octavia RS se zakrytou zádí, hovoří se i o příchodu modelu, u kterého bude vypínatelný elektronický stabilizační systém ESP.

 

Právě se děje

Další zprávy