Ford Focus ST vyjede příští rok. Už známe výkon motoru

Radek Pecák Radek Pecák
24. 5. 2011 4:07
Existuje šedesátikusová předvýrobní série, na které se ladí nastavení jízdních vlastností
Foto: Ford

O více než 10 procent, na plných 250 koní posílil motor v nové generaci Focusu ST v porovnání s tou minulou.

Ford již informoval, že nová generace ostrého hatchbacku vyjede na silnice příští rok.

V současnosti již celkem 60 předsériových prototypů prochází náročným testovacím programem, v  rámci něhož specialisté z evropského oddělení Team RS a zámořského SVT pracují na dolaďování dynamiky a jízdních vlastností. Některé z prototypů jsou založeny na standardních variantách nového Focusu, zatímco jiné vycházejí z Focusu ST předchozí generace.

Zatím auto jezdí zakamuflované
Zatím auto jezdí zakamuflované | Foto: Aktuálně.cz

Nový Focus ST bude pohánět zdokonalená verze nového zážehového motoru Ford 2.0 EcoBoost o výkonu 184 kW (250 koní). Jednou z předností této pohonné jednotky má být hospodárný provoz - spotřeba má být výrazně nižší než v případě předchozího Focusu ST.

Posilovač řízení bude elektrický

Podle zpráv tiskového oddělení Fordu vývojový tým nedávno dokončil náročné zimní testování na severu Evropy a má za sebou i zkoušky zaměřené na vlastnosti řízení. „Nyní se zabýváme detaily. Znamená to pečlivé ladění, testování a opětovné ladění mnoha drobných, ale kriticky důležitých aspektů. Jen tak si můžeme být jisti, že přivedeme na trh vůz hodný označení ST," řekl Matthias Tonn, šéfkonstruktér globálního programu sportovních modelů Ford.

Auta s testovacími jezdci je možné spatřit jak německých dálnicích, tak na okruhu Nürburgring, ale i třeba v Kalifornii.

Velká péče se samozřejmě věnuje kalibraci elektrického posilovače řízení.

Sedačky se ocitnou níže

Testuje se i konečný optimální tvar sedaček. V tomto případě je tady další dobrá zpráva. Ford vyšel vstříc povzdechům řady lidí, kteří jezdili s minulou generací a nechá sedačky ukotvit níže.

Ford to ovšem říká trošku diplomatičtěji: „Sedadla a pozice za volantem v předchozím Focusu ST byly v pořádku, nicméně nový model má dynamičtější profil a řidič tak bude sedět níž. Sedadla tak poskytnou ještě lepší vedení těla," slibuje Tonn.

Nový Focus ST se stane prvním globálním sportovním modelem Fordu. Bude tedy stejný na všech trzích. Jako takový byl od samého počátku vyvíjen pod hlavičkou strategie One Ford (jeden Ford). Pro zákazníky v Severní Americe i Asii bude zároveň znamenat první setkání se značkou ST.

 

Právě se děje

Další zprávy