Teploty nad deset stupňů, ale hodně zamračená obloha, kterou občas prosvětlovaly i blesky a po většinu cesty déšť. To byly podmínky pro první testovací jízdu s novou generací vozu Audi A6, kterou redaktor Aktuálně.cz podstoupil na Sicílii.
I když je právě přicházející Audi A6 kratší než minulá generace tohoto manažerského vozu, rozhodně tak při pohledu zblízka nepůsobí. Může za to jednak poměrně dramatický výraz přídě vozu, jednak i větší šířka. Ta se v porovnání s generací z roku 2004 zvětšila o dva centimetry.
Už při příchodu k seřazeným vozům na parkovišti u sicilského letiště v Palermu, kde jsme vozy přebírali, bylo jasné, že designové oddělení Audi vytvořilo dalšího důstojného pokračovatele této modelové řady. Jde už o sedmý příspěvek automobilky Audi do segmentu vyšší střední třídy (pokud do toho počítáme i Audi 100, které se poprvé objevilo v roce 1968).
Manažeři chtějí diesel
Celkem se jich prodalo již sedm milionů kusů.
Testovali jsme nejprve variantu s nejlevnějším benzinovým motorem. Tím se v okamžiku zahájení prodejů stane šestiválec se zdvihovým objemem válců 2,8 litrů a výkonem 204 koní.
Na dálnici, po které vedla největší část trasy prvního testovacího dne, motor s autem příliš práce neměl. I vzhledem k častým omezením rychlostních limitů a nepříliš členitému terénu. V Česku si však zákazníci budou s velkou pravděpodobností objednávat jiný motor. "Více než tři čtvrtiny kupců minulé generace Audi A6 chtělo motor 3,0 TDI a domníváme se, že tomu tak bude i u tohoto nového vozu," sdělil mluvčí českého zastoupení Audi Jan Klíma.
Přestože jsme k místu tiskové konference dojížděli již za hlubokého soumraku, jednu z hlavních novinek, na kterou bude Audi určitě během reklamních kampaní sázet - světlomety složené jen z LED diod, jsme vyzkoušet nemohli. Ty budou totiž k mání jen za příplatek a náš testovací vůz jimi vybaven nebyl.
Kufr se zmenšil, ale...
Na druhou stranu jsme oceňovali velice kvalitně a designově na úrovni pojatý interiér. Na první pohled je tu znát jednak kvalita použitých materiálů (co vypadá jako dřevo je skutečně dřevo, kůže je skutečně kvalitní a plasty nečpí a jsou příjemné na dotek), jednak dokonalé zpracování a ergonomicky přirozené rozmístění ovládacích prvků.
Na kousek cesty jsme se posadili i na zadní sedadlo. Je znát, že rozvor se prodloužil a je tu citelně více místa na kolena i na hlavu než v odcházející generaci A6. Zvětšené místo v zadní části kabiny se sice trošku podepsalo na velikosti zavazadlového prostoru. Ten se zmenšil o 16 litrů, ale při hodnotě 530 litrů to zase není tak zásadní problém. Navíc přístup do kufru a jeho tvar nedávají žádný prostor ke kritice.
Další poznatky a fotografie z jízdních testů nového Audi A6 přineseme o víkendu.