Vrchlabí - Již ve třísměnném provozu se v závodě Škoda-auto ve Vrchlabí vyrábí model roomster. Jeho produkce sem byla z Kvasin přesunuta poté, co definitině skončil život octavie první generace. Ta se v posledních letech prodávala pod označením octavia tour.
Díky přesunutí výroby roomsterů byla ve Vrchlabí zachována pracovní místa. Nějakou dobu se nevědělo, zda se závod nebude muset úplně uzavřít. Minulé vedení Škodovky totiž počítalo s tím, že se zde budou montovat nejnovější modely koncernu Volkswagen, které jsou zatím známy pod označením. New small family. Jenže tuto zakázku a s ním i potřebné investice do modernizace a rozšíření továrny zíkala bratislavská filiálka Volkswagenu.
"Výrobní kapacity společnosti Škoda v České republice jsou základem úspěchu naší značky. V minulých letech jsme kapacitu stále zvyšovali. I v budoucnu se bude Škoda spoléhat na domácí produkci," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. „S výrobou modelu Škoda Roomster jsme i pro závod ve Vrchlabí našli perspektivní budoucnost," řekl Vahland.
Roomster již je za polovinou životního cyklu
I nadále se na jedné lince s roomsterem montují octavie současné generace, čímž vrchlabský závod odlehčuje tomu hlavnímu v Mladé Boleslavi. Poptávka po octaviích (na rozdíl od roomsteru) je totiž stále vysoká.
S výhledem do budoucnosti v závodě Vrchlabí to ale nemusí být tak optimistické, jak se vedení Škody tváří. Roomster v současné podobně se totiž bude zřejmě vyrábět již jen dva roky. Model je v nabídce od roku 2006 a vloni prošel modernizací. Díky ní získal roomster kromě designových změn napříiklad nové motory. Zachována naopak zůstaly samostatně vyjímatelné a posunovatelné tři sedačky v zadní řadě.¨
Nástupce se dá očekávat zhruba za dva roky, protože obvyklá doba životnosti modelu je v koncernu Volkswagen příbližně sedm let.
Je proto možné, že až v roce 2013 výroba roomsterů skončí, přemění se vrchlabský závod v pouhého producenta dílů do různých škodovek. Možné je ale také to, že Škodovka nakonec k modernizaci závodu sáhne, neboť avizovala nejen zvyšování objemu výroby (to se ale týká hlavně zahraničních závodů v Číně, Rusku a Indii), tak také rozšíření počtu modelů.