Ve Vrchlabí vyrábějí Škodu Roomster ve třech směnách

Radek Pecák Radek Pecák
26. 1. 2011 11:10
Roomster se ve Vrchlabí bude určitě vyrábět následující dva roky
Foto: Škoda-auto

Vrchlabí - Již ve třísměnném provozu se v závodě Škoda-auto ve Vrchlabí vyrábí model roomster. Jeho produkce sem byla z Kvasin přesunuta poté, co definitině skončil život octavie první generace. Ta se v posledních letech prodávala pod označením octavia tour.

Dělníci se museli přeškolit z montáže octavie tour na roomstery
Dělníci se museli přeškolit z montáže octavie tour na roomstery | Foto: Škoda-auto

Díky přesunutí výroby roomsterů byla ve Vrchlabí zachována pracovní místa. Nějakou dobu se nevědělo, zda se závod nebude muset úplně uzavřít. Minulé vedení Škodovky totiž počítalo s tím, že se zde budou montovat nejnovější modely koncernu Volkswagen, které jsou zatím známy pod označením. New small family. Jenže tuto zakázku a s ním i potřebné investice do modernizace a rozšíření továrny zíkala bratislavská filiálka Volkswagenu.

"Výrobní kapacity společnosti Škoda v České republice jsou základem úspěchu naší značky. V minulých letech jsme kapacitu stále zvyšovali. I v budoucnu se bude Škoda spoléhat na domácí produkci," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland. „S výrobou modelu Škoda Roomster jsme i pro závod ve Vrchlabí našli perspektivní budoucnost," řekl Vahland.

Roomster již je za polovinou životního cyklu

I nadále se na jedné lince s roomsterem montují octavie současné generace, čímž vrchlabský závod odlehčuje tomu hlavnímu v Mladé Boleslavi. Poptávka po octaviích (na rozdíl od roomsteru) je totiž stále vysoká. 

S výhledem do budoucnosti v závodě Vrchlabí to ale nemusí být tak optimistické, jak se vedení Škody tváří. Roomster v současné podobně se totiž bude zřejmě vyrábět již jen dva roky. Model je v nabídce od roku 2006 a vloni prošel modernizací. Díky ní získal roomster kromě designových změn napříiklad nové motory. Zachována naopak zůstaly samostatně vyjímatelné a posunovatelné tři sedačky v zadní řadě.¨

Nástupce se dá očekávat zhruba za dva roky, protože obvyklá doba životnosti modelu je v koncernu Volkswagen příbližně sedm let.

Je proto možné, že až v roce 2013 výroba roomsterů skončí, přemění se vrchlabský závod v pouhého producenta dílů do různých škodovek. Možné je ale také to, že Škodovka nakonec k modernizaci závodu sáhne, neboť avizovala nejen zvyšování objemu výroby (to se ale týká hlavně zahraničních závodů v Číně, Rusku a Indii), tak také rozšíření počtu modelů.

 

Právě se děje

Další zprávy