Chevrolet slaví 100 let a nadělil si jako dárek Orlando

Radek Pecák Radek Pecák
23. 1. 2011 0:11
Model Camaro se letos začne prodávat u oficiálních dealerů značky
Foto: Chevrolet

I přes krizi, jakou americké značky v minulých letech procházely, je značka Chevrolet stále ve světě automobilů pojmem. Letos je navíc přesně sto let od okamžiku, kdy švýcarský imigrant Louis Chevrolet a zakladatel GM Billy Durant založili firmu, která se později stala páteří celého General Motors.

Mnohé automobily, které měly typický kříž na chladiči, se staly legendou. Samozřejmě, každého napadne Corvette, ale již v roce 1929 byl populární Chevrolet National Model AB Tourer.

Například poprvé se v tomto autě objevila nasvícená přístrojová deska, brzdy na všech čtyřech kolech a také parkovací světla a vnitřní zpětné zrcátko. Přitom to byl velký, pohodlný a mnohostranně využitelný automobil.

Americký sen

O necelých třicet let později se snem mnoha amerických rodin stal  Chevrolet Bel Air. Navíc měl styl a pro mnohé lidi je to ztělesnění pravé Ameriky. Také je nyní vyhledávaným sběratelským kouskem.

Kromě Corvette Chevrolet proslavil i další typický sportovní vůz - Camaro. To, které se zrodilo v roce 1976, je navíc pokládáno i za designovou ikonu. K rozmnožení jeho slávy pomohl i film Transformes, kde se před čtyřmi lety generace ze 70. let proměnila v tu současnou.

Mimochodem, camaro si lidé budou moci již letos lidé kupovat v oficiálních autosalonech značky Chevrolet i v České republice.

První novinkou, kterou letos Chevrolet evrospkým zákazníkům nabízí, je ovšem model Orlando. Je to MPV, tedy velkoprostorový vůz a v nabídce bude výhradně jako sedmimístný vůz. Přitom sedm míst má být údajně pro sedm dospělých cestujících.

Nejlevnější sedmimístný vůz u nás

Základní cena byla stanovena na 362 900 Kč a je to tedy nejlevnější sedminístný vůz na českém trhu (Renault Grand Scénic je totiž o dva tisíce dražší).

Už v základní výbavě je šest airbagů, ESP, 16palcová kola, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, rádio, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná obě přední sedadla. Klimatizace je k mání za příplatek 15 tisíc korun.

Prostřední výbava obsahuje kromě klimatizace i zadní parkovací senzory, palubní počítač a přední mlhovky. Nejvyšší výbavou je LT. U ní zákazník dostane kromě všech výše zmiňovaných prvků i automatickou klimatizaci a litá kola.

Auto může pohánět buď benzinový čtyřválec 1,8 nebo dvoulitrový diesel. Ten je naladěn v základní verzi na výkon 96 kW, dražší je verze se 120 kW. S ním pak auto jede bez čtyř kilometrů v hodině dvoustovkou.

Nejúspornější by měl být méně výkonný diesel. Na sto kilometrů jízdy by mu mělo stačit šest litrů nafty. 

 

Právě se děje

Další zprávy