Nové Audi A6 s výkonem 245 koní má umět jezdit za 6,2l

Radek Pecák Radek Pecák
5. 12. 2010 2:20
Manuální převodovku bude mít jen základní dieselový motor
Foto: audi

Dostatek výkonu a přitom značnou úsporu paliva mají přinést motory, které bude Audi nasazovat do nové generace svého manažerského sedanu A6.

Je proto jasné, že všechny motory budou vybaveny systémem start stop a také rekuperace brzdné energie.

Konstruktéři však zapracovali i v útrobách motorů. I když o těch zážehových to zase až tak neplatí. Zájemci o benzinové motory si budou moci nejprve vybrat z dvou šestiválců Ten první je atmosférický 2,8 FSI s uspořádáním válců do V, s variabilním časováním a zdvihem ventilů. Nejvyšší výkon 150 kW a točivý moment 280 Nm. Díky tomu je ve verzi s pohonem předních kol a převodovkou multitronic zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,7 s, nejvyšší rychlost 240 km/h a kombinovaná spotřeba 7,4 l/100 km.

300 koní je zatím nejvíc

Druhý šestiválec je 3,0 TFSI známe z předchozí generace, Je doplněn mechanickým kompresorem  a dává 220 kW a 440 Nm (mezi 2900 a 4500 min-1). Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,5 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a kombinovaná spotřeba se zastavila už na 8,2 l/100 km. 

Foto: audi

Motory, kterým chutná nafta, začínají základním čtyřválcem 2,0 TDI. Ten má výkon 130 kW a maximální točivý moment 380 Nm (mezi 1750 min-1 a 2500 min-1). Pouze k tomuto motoru bude k dispozici i manuální převodovka. A6 s ním zrychluje na 100 km/h za 8,7 s a kombinovaná spotřeba je desetinku pod pětilitrovou hranicí.

Druhou volbou mezi diesely bude třílitrový šestiválec 3,0 TDI. Má dvě provedení - 150 kW a 400 Nm  nebo 180 kW a 500 Nm. Slabší verze bude zpočátku dodávána pouze s pohonem předních kol .

Hodnotám spotřeby, jaké mají dieselové agregáty a přitom výkonovým parametrům šestiválců, se má vyrovnat hybridní soustrojí. To je prakticky již připraveno do výroby, prodávat se zřejmě začne v druhé polovině příštího roku.

Jen na elektřinu až stovkou

Větší porci práce bude samozřejmě muset zvládnout čtyřválec 2,0 TFSI (155 kW). Ten ale bude propojen s elektromotorem (33 kW, 211 Nm). Elektromotor zaujímá místo hydrodynamického měniče v upravené osmistupňové automatické převodovce. Poháněna jsou jen přední kola vozu.

Lithiový akumulátor (1,3 kWh, 39 kW) je umístěn v jakési schránce, která zmenšuje objem kufru a je chlazen vzduchem z interiéru a navíc chladicím systémem vozidlové klimatizační jednotky.

Audi A6 Hybrid zvládne jet čistě na elektřinu rychlostí až 100 km/h. Při rychlosti 60 km/h ujede na elektřinu vzdálenost 3 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,3 s, nejvyšší rychlost činí 238 km/h, kombinovaná spotřeba činí 6,2 l/100 km.

Foto: audi

Zmenšil se kufr

Při prvním seznámení s vozem v Ingolstadtu jsme si ověřili, že ve voze je na zadních sedadlech více prostoru než například ve větší A7. Dokládají to rozměry vozu. Ty se zvenku sice téměř nezměnily, ale jelikož se zvětšil rozvor (skoro o sedm centimetrů na 2912 mm), je logické, že lidé si uvnitř lépe pohoví než v minulé generaci. Protože se ale o dvanáct milimetrů zkrátila délka vozu, musel být o malinko zmenšen zavazadlový prostor. Místo 546 litrů se dovnitř vejde jen objem 530 litrů.

Minule jsme mírně pozapomněli na ty, kteřé si své nové Audi  už představují v barvách. Proto vězte, že bude nabízeno ve 12 odstínech karoserie. Dva jsou nemetalické (bílý, černý) a 10 metalických nebo perleťových (Aviator Blue, Dakota Gray, Ice Silver, Havana Black, Moonlight Blue, Oolong Gray, Quartz Gray, Glacier White, Phantom Black a Garnet Red).

V interiéru, kterému dominuje palubní deska ve stylu A7, je použito na obložení i zcela nové vrstvené dřevo.

 

Právě se děje

Další zprávy