Nové Audi A6 je ještě tajné. Už jsme v něm ale seděli

Radek Pecák Radek Pecák
1. 12. 2010 7:41
Přední světlomety mohou být kompletně z LED svítidel
Foto: Audi

Audi jde poslední dobou při představování nových generací svých vozů či zcela nových modelů směrem od největšího k nejmenšímu. Letos měla premiéru limuzína A8, po ní sportback A7 a již se chystá premiéra manažerského sedanu A6.

Automobilka pro 150 motoristických novinářů ve svém sídle v německém Ingolstadtu uspořádala předpremiéru tohoto vozu, který na evropském trhu konkuruje například BMW 5 či Mercedesu třídy E.

V přísně střeženém sále na předměstí bavorského města jsme mohli ve světle reflektorů spatřit předprodukční model a dokonce si do něho i sednout.

Nejvíce zaujmou přední světlomety

Zde jsou tedy první dojmy: Auto už na první pohled vypadá výrazně agresivněji a sportovněji než minulá generace. Linie jsou uhlazené a současně přísně účelné. Zároveň je vše podřízeno snížení aerodynamického odporu (včetně zakrytování podvozku), takže součinitel čelního odporu má skvělou hodnotu 0,26.

Na první pohled zaujmou přední světlomety, které jsou kompletně z LED světel. Ty sice nebudou součástí standardní výbavy, ale zákazník je bude moci na přání získat. Obsahují i světlomety pro denní svícení a dokonce i mlhová světla. 

Nové A6 bude 492 centimetrů dlouhé a 187 centimetrů široké. Výška pod 150 centimetrů (146) dokládá snahu designérů a konstruktérů o sportovní dojem.

Na novém Audi A6 je řada dílů z hliníku. Kromě střechy například všechny povrchové - blatníky, dveře i kapoty.

Ve výbavě většina prvků z A8

V elektronické výbavě najdeme prakticky všechny prvky, které se již dříve představily ve větších A8 a A7.

Takže například kameru pro noční vidění, která zvýrazňuje chodce v jízdní dráze, asistent pro automatické přepínání dálkových a tlumených světel při zaregistrování jiného vozidla či po vjezdu do obce, dotykový displej, na kterém je možné psát písmena z názvů určených pro zadání dat do navigace, možnost propojení systému MMI s internetem, head up displej, odvětrávaná sedadla, čtyřzónovou klimatizaci, samočinný parkovací asistent, tempomat, který ve spolupráci s radarem dokáže při rychostech do 30 kilometrů v hodině zabránit srážce případně výrazně zmenšit následky kolize ve větší rychlosti a další vymoženosti.

Pro pohon A6 budou zpočátku k dispozici dva benzinové a tři dieselové motory. Podrobnější technická data přineseme v příštích dnech, největší zlepšení je podle informací z automobilky u spotřeby. Ta se v závislosti na motoru zlepšila až o 19 procent.

Poprvé bude k dispozici i hybridní pohon. Spalovací motor 2,0 TFSI (211 koní) bude spoupracovat s elektrickým motorem o výkonu 45 koní. Auto bude dokonce schopno jen na baterie ujet šedesátikilometrovou rychlostí tři kilometry. baterie jsou umístěny v kufru, jehož běžný objem 530 litrů se tak docela výrazně zmenší. Také o tomto systému přineseme bližší informace o víkendu.  

 

Právě se děje

Další zprávy