Nový VW Passat přichází na trh. A levnější než superb

Radek Pecák Radek Pecák
18. 11. 2010 14:20
Porazit tuzemský model chce také díky elektronickým pomocníkům, které má ve výbavě
Foto: VW

Příchod nové generace Volkswagenu Passat je jednou z nejdůležitějších událostí ve světě automobilů v letošním roce. Je to tak i přesto, že podle názoru řady lidí je sedmá generace vlastně jen větším faceliftem modelu, který se prodával do letošního léta.

V Česku je jeho příchod očekáván ještě napjatěji než na většině jiných trhů, protože zde je domovem škodovácký superb, auto, které podle německých obchodníků odlákává ty zákazníky, kteří by si jinak koupili zavedeného passata.

České zastoupení německého automobilového gigantu se na boj se superbem připravilo velice důkladně. Proto hned v okamžiku uvedení na trh je první cena nového passsatu nižší než superbu. Jedná se přitom o vozy se stejným motorem a prakticky stejnou výbavou.

Ten, kdo by váhal, zda si raději koupit superb a nebo passat a řídil by se pouze cenou, toho by zřejmě přesvědčila nabídka Volkswagenu. Je nyní k mání již za 566 300 Kč, což je o 8 600 Kč méně než kolik podle oficiálního ceníku stojí nejlevnější superb.

Passat je rychlejší, ale hlavně úspornější

Pod kapotou oba vozy mají stejnou benzinovou přeplňovanou čtrnáctistovku s výkonem 122 koní. S ním passat jede maximální rychlostí 203 km/hod,  z nuly na stovku zrychlí za 10,3 sekundy a kombinovaná spotřeba je 6,3 l.

Superb má v tomto ohledu horší parametry. Dosáhne "jen" na rychlost 201 km/hod, zrychlení je o dvě desetinky pomalejší, ale největší rozdíl je ve spotřebě. Tu má každých sto kilometrů o půl litru větší.

Ve výbavě mnoho rozdílů nenajdeme. Oba vozy mají i v této nejchudší verzi rádio, palubní počítač, klimatizaci, šest airbagů (superb má navíc ještě kolenní u řidiče), ESP, výškově nastavitelná sedadla vpředu, cedntrální zamykání. Liší se pouze v drobnostech. Například passat nemá sériově mlhovky, superb zase plnohodnotné rezervní kolo.

A tak pro většinu zákazníků budou zřejmě důležitější jiné faktory, které ovšem hrály roli již při srovnávání superbu s minulou generací passatu. Tedy například prestiž značky i jména modelu, místo na zadních sedadlech, velikost a přístupnost zavazadlového prostoru a samozřejmě design, kvalita a zpracování mateirálů v interiéru.

Dokáže sám zabrzdit a přepínat světla

Rozdílům ve vyšších úrovních výbav a také porovnání parametrů kombíků se budeme věnovat ještě v příštích dnech. Prozradit už ale můžeme některé technické lahůdky, kterými passat na rozdíl od superbu nyní může disponovat. Těmi jsou například  funkce nouzového brzdění City. Funkce je aktivní při pomalé jízdě s rychlostí do 30 km/h, přičemž reaguje na stojící vozidla a v případě nutnosti zahájí automaticky brzdění, aby zabránila nárazu do vozidla vpředu nebo alespoň zmírnila jeho intenzitu a následné škody.

Kufr u limuzíny se může samočinně otevírat díky funkci Easy Open), řidič se již nemusí starat o přepínání světel v noci z dálkových na tlumené, zvládne to totiž za něho zařídit kamera s fukcí Light Assist a auto umí také samo řidič upozorňovat na dopravní značky. Stejně jako Phaeton nebo Touareg, varuje Passat svého řidiče navíc před vozidly ve slepém úhlu (Side Assist).

 

Právě se děje

Další zprávy