Škodovky změní logo, řekne jasněji: Patříme Volkswagenu

Radek Pecák Radek Pecák
15. 11. 2010 16:00
Zelená barva se má z okřídleného šípu přestěhovat na pozadí uvnitř kruhu
Takhle by podle dostupných informací mohlo nové logo vypadat. Jedná se o rekonstrukci podle fotky pro web Auto.cz
Takhle by podle dostupných informací mohlo nové logo vypadat. Jedná se o rekonstrukci podle fotky pro web Auto.cz | Foto: Aktuálně.cz

Mladá Boleslav - Zpráva o tom, že automobilka Škoda Auto změní v příštím roce logo, kterým opatřuje přední části svých modelů, nabývá zřetelnějších obrysů. Odborný server Auto.cz zveřejnil fotografii, na které je návrh tohoto loga.

Jde o rozmazaný snímek dokumentu, na kterém je současné logo používané od 90. let minulého století a vedle něj návrh nového loga. Server upozorňuje, že konečná verze nového loga se ještě může změnit.

Podle dostupných informací bude nové logo součástí změn, které Škoda chystá v příštím roce. V roce oslav 20. výročí spojení s koncernem VW, který se chce stát v příštích sedmi letech největší automobilovou firmou světa. Oslavy by se měly zřejmě uskutečnit na konci března, kdy byla podepsána oficiální smlouva o privatizaci tehdejších Automobilových závodů Mladá Boleslav mezi českou vládou a firmou Volkswagen.

Nové logo bude podle všeho jednodušší, modernější, ale hlavně  - ukáže příslušnost Škodovky do velké rodiny VW.

Místo černého bude modrý kroužek

To v první řadě dokládá modrý kroužek na obvodu nadále kruhového loga. Právě modrá je totiž barvou VW. Určité sjednocení s používanou symbolikou koncernu je změna barvy symbolu okřídleného šípu z dosud tradiční zelené na stříbrnou. Loga VW, ale například i audi a dalších značek, jsou totiž také stříbrné. Okřídlený šíp má mít modernější podobu. Díky nižší výšce a aerodynamičtějšímu tvaru bude schopen dosáhnout vyšší rychlosti, což opět má nejspíše symbolizovat větší dynamiku, kterou Škoda v příštím roce a dalších nabere.

To, že se zelená barva přestěhuje na pozadí, se dá také jednoduše vysvětlit. "Všechno co děláme, děláme s myšlenkami na ekologii," jakoby chtěli říci tvůrci loga.

Ve Škodovce mlčí

Škoda se zatím oficiálně ke změně svého loga nechce vyjadřovat, přestože například časopis Škodovácký odborář už minulý týden informoval, že logo bylo představeno i  šéfovi VW Martinovi Winterkornovi a on jakožto odborník na design osobně navrhl udělat nějaké drobné změny.

"K logu se nebudeme vyjadřova," sdělilo do redakce deníku Aktuálně.cz již minulý týden tiskové oddělení Škoda-auto. vysvětlují to tím, že veškeré informace o logu jsou velice strategickou a citlivou záležitostí. Stejně zareagoval na poslední článek a obrázek na webu Auto.cz mluvčí Škodovky Rudolf Dreithaler. "Nebudu to vůbec komentovat," sdělil pouze. 

 

Právě se děje

Další zprávy