Nový Passat otevírá kufr i bezrukému

Radek Pecák Radek Pecák
30. 9. 2010 8:01
Napjatě očekávaný etalon střední třídy automobilů sice designově neoslňuje, přináší ale spoustu technických zajímavostí
Foto: Radek Pecák

Volkswagen Passat, vůz, jehož se dosud v šesti předcházejících generacích prodalo 15 milionů kousků, se premiérově představil a na koncernovém večeru Volkswagen v předvečer otevření pařížského autosalonu v hale bývalého nádraží.

Přestože ani tam nebyly odtajněny veškeré technické detaily, je jasné, že vůz vychází ze stejné podvozkové platformy jako jeho předchůdce. Kvůli tomu se v podstatě nezměnil prostor pro cestující.

Je ale samozřejmé, že do výbavy vozu se dostanou další technické a elektronické záležitosti, které dosud mohli cestující nalézt pouze ve větších a dražších vozech jako je VW Phaeton či VWW Touareg.

Například jde o samočinné zhasínání rozsvícení dálkových světel, pokud kamera na čelním skle rozpozná, že se v noci blíží v protisměru jiné vozidlo. Samozřejmostí bude v průměru o desítky procent snížená spotřeba pohonných hmot a s tím související produkce skleníkového CO2.

Zajímavou vychytávkou je schopnost vozu odemknout a otevřít víko zavazadlového prostoru, pokud se přiblíží majitel vozu se systémem bezklíčového odemykání a startování vozu a vystrčí nohu pod zadní nárazník. Je tedy možné zavazadla, která si člověk nese v obou rukou, ihned vložit do kufru, aniž by je řidič musel pokládat na zem a hledat po kapsách klíč s dálkovým ovládáním.

Přestože je podvozková platforma (a třeba také i palubní deska) stejná jako u passatu předcházející generace, na pohled vůz vypadá moderně. Design přídě byl totiž sladěn s tím, co už je několik let k vidění na golfu a polu. Dokonce by se mohlo stát, že si ho na ulici méně pozorní pozorovatelé spletou s vlakovou lodí VW, kterou je model Phaeton.

V Česku se Volkswagen Passat ve verzi sedan začne prodávat na konci listopadu, kombi (Variant) dorazí na trh v prosinci.

Základním motorem by se měl stát benzinový 1,4 přeplňovaný turbodmychadlem, k dispozici pak bude i 1,8 TFSi. Z dieselů by měla řada začínat na 1,6 TDi a bude i osvědčený 2,0 TDi.

 

Právě se děje

Další zprávy