Ještě dříve než v Paříži. Lexus CT 200h v Praze

Radek Pecák Radek Pecák
16. 9. 2010 0:00
Vůz má být při jízdě nejtišší ze všech
Foto: Radek Pecák

Jen o trošku méně pompézní premiéra než stejný vůz čeká za dva týdny ve výstavní hale během pařížského světového autosalonu, se odehrála v pražském autosalonu Lexus na Smíchově. Při představení předprodukčního kusu Lexusu CT 200h nechyběly dlouhonohé blondýny ani odkrývání plachty.

Však si také Lexus od tohoto vozu, který svými rozměry (délka je 432 centimetrů) spadá do nižší střední třídy velice slibuje. V budoucnosti má tento model tvořit až 45 procent celkových prodejů značky. Ve třídě prémiových kompaktních vozů jde o premiéru. Žádný konkurent zatím tento typ vozu nenabízí.

Představitelé firmy tvrdí, že zákazníky má okouzlit hned několik jeho předností. Jednak tichost (bylo použito nebývalé množství hluk absorbujících materiálů a dokonce je v zadních dveřích instalován tlumič, který dokáže potlačit dunivý zvuk vznikající ve vysokých rychlostech vinou nepatrných vibrací pátých dveří vozu.

Podvozek by měl dovolit sportovní jízdu

Přestože jde o hybrid (pouze na elektřinu je schopen ujet zhruba dva kilometry rychlostí do 45 km/hod), zaznělo při představování vozu hodněkrát slovo sportovnost. Té se konstruktéři vozu snažili docílit jednak nasazením řady sofistikovaných mechanických součástek do komponenntů podvozku a také pozicí pro řidiče, jehož kyčelní kloub by se měl nacházet velice blízko těžišti vozu. Nicméně výkon obou motorů zůstává stejný jako u Toyoty Prius, tedy 100 kW.

Přesto by měl být vůz schopen akcelerace z nuly na stovku za deset sekund, docílit maximální rychlosti 180 km/hod. Hlavně by ovšem ale měla potěšit jeho spotřeba 3,8 l/na 100 km a hodnota emisí CO2, která je 89 gramů na ujetý kilometr. Další zprávou, která potěší ekologicky smýšlející, je informace o tom, že membrána v reproduktorech je vyrobena z bambusů.

Cena zřejmě 700 000 Kč

Kromě elektrického módu je vůz je schopen jízdy v dalších třech režimech - normálním, ekologickém (plynový pedál předává pokyny od řidičovy nohy motoru velmi zvolna) a také sportovním. Pokud si ho řidič navolí, změní se jednak odezva motoru na plyn a také podbravení přístrojů z uklidňující modré na agresivnějších červenou.

Samozřejmostí je prakticky maximální bezpečnostní výbava. Ta obsahuje například osm airbagů, přičemž dva z nich chrání kolena předních cestujících.

Zákazníci si vozy budou moci objednávat již od listopadu. Definitivní cena ještě stanovena neměla, ale podle předběžných propočtů by měla začínat na sumě těsně pod hranicí 700 tisíc Kč.   

 

Právě se děje

Další zprávy