Škodovky budou vypadat jinak. Možná se změní i logo

Radek Pecák Radek Pecák
7. 9. 2010 6:30
Sportovnější tvary s více hranami nalezneme v příštích letech na karosériích nových škodovek
Foto: Autodesign&Styling

Více hran, více sportovnosti. Tak budou vypadat všechny Škodovky, které se světu ukáží v příštích několika letech. Lhostejno, zda půjde o zcela nový model nebo pouze o novou generaci.

Odborníci z časopisu Auto Design & Styling přišli jednak s informacemi o budoucím vzhledu vozů Škoda a zároveň je přenesli i na papír v podobě kresby nové levné škodovky. Té, která nese pracovní označení A-entry, a která by se podle některých zdrojů mohla jmenovat Felicia. Podle šéfredaktora časopisu Radka Laubeho by měl být výsledek na skice dost podobný reálnému vozu, který nakonec půjde do prodeje.

Důvodů, proč se Škodovka vydá novým designovým směrem, je několik. "Éra, kdy Škodovka musela nejen svým designem přesvědčit, že je to poctivě a dobře postavené auto, se zdá být úspěšně završena," píše v článku nazvaném "Škoda: čas na změnu" šéfredaktor časopisu Radek Laube.

Navíc se mezitím objevila konkurence. Například Renault poměrně dobře prodává nejen  své vlastní levné modely jako je například Thalia či Fluence, ale činí se i jeho rumunská značka Dacia. Produkce SUV Duster je půl roku dopředu vyprodána a dá se očekávat, že úspěch bude mít i pohlednější nástupce dosud poněkud krabicoidního Loganu.

Design z bloku Josefa Kabaně 

Design nové levné Škody už kompletně vytvořil tým pod vedením šéfdesignéra Josefa Kabaně, muže, který předtím působil na pozici šéfdesignéra exteriérů značky Audi. Je tedy zřejmé, že ambicí tohoto muže, který stojí za vzhledem nejrychlejšího automobilu světa Bugatti Veyron, bude vytvořit něco, co nebude tuctové.

"I když bude toto nové auto nízkorozpočový model, jsou podle těch, kteří ho už měli možnost vidět, jeho křivky překvapivě atraktivní a působivé," píše se v článku.

Foto: Auto Bild

Jeho linie by měly navozovat větší pocit sportovnosti, což je právě ten směr, který po škodováckých designérech vyžaduje šéfdesignér koncernu VW Walter da Silva.

Na rozdíl od konkurentů, kteří vsázejí na tříprostorovou karosérii typu sedan, by Škodovka v případě tohoto vozu měla zůstat u (od doby první octavie) osvědčeného liftbacku, tedy vozu s výklopnou celou zádí včetně zadního okna.

To pak dává možnost naložit do (samozřemě dostatečně dimenzovaného) zavazadlového prostoru i rozměrnější předměty, které malým otvorem u vozů sedan neprojdou. Zároveň liftback při pohledu z boku tak trochu připomíná kupé, což je stále hodně módní a lákavá záležitost. 

Je docela hodně pravděpodobné, že se po dlouhých letech změní charakteristický styl čelní masky škodovek. Současná sympatická až usměvavá příď by se díky tomu měla stát sportovnější a agresivnější.

S představami o Škodovkách se roztrhl pytel

Možná ještě zásadnější změnou, o které se již roky ve Škodě diskutuje, by byla změna firemního loga. Dokonce by prý z něho mohla zmizet typická zelená barva. Více o tomto tématu (včetně další skicy) naleznete v čerstvém vydání časopisu Auto Design&Styling a také na jeho internetových stránkách.

Foto: Svět Motorů

O budoucím vzhledu Škodovek minulý týden uvažoval i němeký list Auto Bild a nejnověji také tuzemský Svět motorů. Němci představují na titulní straně časopisu představu o vzhledu všech budoucích Škodovek, včetně právě nové Felicie a dále následníků současných vozů Fabia, Octavia, Roomster a Yeti. Nový superb mezi nimi není, což možná leccos naznačuje.

Asi nejzajímavější v této skupince je pohled na příští generaci roomstera. Podle představ Auto Bildu to vypadá, že z něho zmizí typický znak v různé výšce umístěných bočních oken a stane se z něho typické praktické, ale nezajímavé velkoprostorové rodinné auto.

Tuzemský Svět motorů také přináší představu kreslířů německého Autobildu o nástupci současné Octavii Tour. Vůz svými tvary v mnohém připomíná současnou octavii. Zjevně odlišný jen jen přední nárazník a tvar světlometů.      

 

Právě se děje

Další zprávy