Po Česku už jezdí dvě Ferrari 599 GTO. Víme o nich vše

Radek Pecák Radek Pecák
11. 8. 2010 0:00
Doplňková výbava navýšila cenu každého z nich o 60 000 Euro
Foto: Radek Pecák

"Nyní předáváme dva kusy, ve výrobě je další a ještě jich možná několik pro české zákazníky získáme. " Tak informoval Jiří Rozkošný z českého zastoupení Ferrari o tom, kolik vlastně vozů z limitované sérii 599 kusů Ferrari 599 GTO bude v budoucnosti po české krajině jezdit.

"Prodali jich bychom ale určitě více než deset, ze zájemců jsme museli vybírat," říká. Podmínkou ke koupi tohoto vozu tentokrát nebylo vlastnictví jiného Ferrari jako v případě Enza, ale každému by ho přesto neprodali. "Určitě jsme ty lidi museli už delší dobu znát, vědět o nich, že auto hned neprodají dále a že s ním budou opravdu jezdit," uvedl Rozkošný.

599 GTO opravdu není obyčejné auto. Vyvíjelo se totiž jiným způsobem než se dělají jiné "ostré" verze ze sériových vozů. "V tomto případě konstruktéři nevycházeli ze sériového 599 GTB, nýbrž naopak trošku "polidštili" závodní 599XX.

I tak výkon dvanáctiválcového motoru dosahuje 670 koní.  Ten je k mání při 8250 otáčkách a červené pole v otáčkoměru začíná ještě o 250 otáček výše.  Točivý moment dosahuje až 619 Nm. Na stovku se vůz dostane za 3,35 sekundy  a maximální rychlost je 335 km/hod. O schopnostech auta vypovídá, že na testovacím okruhu Fiorano bylo GTO o sekundu rychlejší než legendární Enzo.

Jde vlastně o "detuněné" 599XX

Použity jsou technologie vyzkoušené ve Formuli 1. Například jde o "lízátko" pod předním nárazníkem, systém pro chlazení karbon -keramických brzd či zadní difuzor.

Šestistupňová automatická převodovka, které je možná dávat povely i ručně obrovskými pádly u volantu, dokáže přeřadit za pouhých 60 milisekund.

Na discích jsou obuté dvacetipalcové pneumatiky. Vpředu o rozměrech 285/30 a vzadu dokonce 315/35.

Majitele určitě potěší objem palivové nádrže. Ten je 105 litrů, a tak, přestože spotřebu výrobce udává 17,5 litru na sto kilometrů, je možné s autem bez zastávky absolvovat skutečně dlouhou cestu v řádech stovek kilometrů bez nutnosti zastavovat u čerpací stanice.

Řidič má možnost využívat rozhraní Virtual Race Engineer (VRE), které stále monitoruje stav a výkony auta. Například udává přetížení v zatáčkách.

Majitel si přál i podpisy výrobního týmu

Obě nová "česká"  GTO byla vybavena nad rámec základní výbavy a tedy stála výrazně více než je základní cena 265 376 Euro bez DPH. Oba zákazníci si totiž mimo jiné objednali speciální typ barvy, jeden z nich také podpisy týmu, který auto vyrobil na kryt motoru a další příplatkové díly na karosérii i do interiéru. Celkově se tak cena bez DPH u každého z nich dostala až na 320 tisíc euro. "Přesnou specifikaci si zákazníci dělali letos v březnu, závaznou objednávku na vůz však museli učinit již vloni," vysvětluje k systému objednávání Rozkošný. 

Zkratku GTO vozí na karosérii teprve třetí generace vozů Ferrari. Označení. které znamená Gran Turismo Omologato (tedy napovídající, že jde o vůz určený pro cestování na dlouhýczh trasách) Ferrari 250 GTO vyráběné v letech 1962-64  v sérii pouhých 39 kusů. Podle mnohých jde o nejkrásnější Ferrari všech dob.

Jako druhá přišla na řadu série 277 kusů Ferrari 288 GTO z let 1984-86. 

 

Právě se děje

Další zprávy